Badanie „Co nakręca eCommerce?”

Z przeprowadzonych przez Cube Research badań wynika, że rynek e-commerce jest najprężniej rozwijającym się rynkiem, który jest odporny na wszelkie zawirowania w handlu oraz kryzysy, które raz za razem dotykają kraje europejskie.

Badania online zostały przeprowadzone w terminie 27 maj – 6 czerwiec 2013, wśród właścicieli e-sklepów, i pokazują rosnący poziom zadowolenia i zysków osiąganych przez sklepy internetowe. Ankiety zostały przeprowadzone wśród 463 e-sklepów, które z kolei zostały wybrane z puli 9 tysięcy sklepów.

Wyniki projektu „Co nakręca eCommerce?” są bardziej niż zadowalające. 55% ankietowanych przedstawicieli e-sklepów oświadczyła, że odnotowali stały wzrost sprzedaży w roku ubiegłym, a ponad 70% prognozuje, że w ciągu najbliższych dwunastu miesięcy ten wzrost nastąpi.

Rynek e-commerce jest jak chłonna gąbka, rozrastając się pomimo wielu narzucanym barier. Według ankietowanych właścicieli e-sklepów do utrudnień tych należą:

  • podatki/wysokie obciążenia na rzecz państwa (aż 71% właścicieli),
  • niejasne i niespójne przepisy prawne odnośnie e-handlu (61% badanych),
  • kryzysowa sytuacja gospodarcza w kraju (55% właścicieli),
  • wzrastające koszty zatrudnienia pracowników (47%),
  • nieuczciwe metody konkurecji oraz coraz silniejsza konkurencja (po 41%),
  • trudności związane z pozyskaniem kapitału na założenie własnego e-sklepu (31%),
  • trudności związane z pozyskiwaniem nowych klientów (22%),
  • wysokie ceny usług i towarów (14%),
  • nie przystosowanie do dokonywania zakupów przez Internet (12%),
  • utrudnienia związane ze współpracą z firmami kurierskimi (12%),
  • problemy występujące z dostawcami (10%),
  • inne utrudnienia (6%).

Aż 41% ankietowanych właścicieli sklepów to tzw. „Zdobywcy”, którzy dążą do tego, aby ich e-sklep był najlepszy i ciągle rozwijał się. 28% właścicieli to tzw. „Aktywni”, którzy są świadomi branży e-commerce i chcą się rozwijać. 22% stanowią tzw. „Naśladowcy”, którzy pomysły czerpią od innych e-sklepów. 8% stanowi grupę tzw. „Pasywnych”, dla których e-sklep nie jest najważniejszy w ich życiu zawodowym. 1% to właściciele tzw. „Na wylocie”, którym już nie zależy na prowadzeniu e-sklepu. Zdecydowana większość właścicieli stwierdziła, że prowadzenie e-sklepu jest ich pasją, a także są w stanie na bieżąco reagować na zmieniającą się sytuację w e-handlu.

Badania pokazały, że pomimo kryzysu i dzięki silnej konkurencji, e-rynek jest przyszłością handlu, i warto w niego inwestować.

Tagi:

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.