ABC kupowania w sieci
Lip31

ABC kupowania w sieci

Zakupy on-line stają się coraz bardziej powszechne. Korzyści wynikających z handlu on-line jest wiele. Warto jednak pamiętać o kilku zasadach, by bezpiecznie kupować w sieci. Jak bezpiecznie kupować online? Przede wszystkim należy gruntownie sprawdzić dane kontaktowe i wiarygodność sprzedawcy, u którego dokonujemy zakupu. Dobrze jeśli na stronie internetowej sklepu znajdują się pełne dane kontaktowe, w tym możliwość osobistego odbioru towaru od sprzedawcy. Oznacza to, że nie ma on nic do ukrycia. Dostępność jedynie e-maila i numery telefonu bądź numeru skrzynki pocztowej to zbyt mało, aby ocenić takiego sprzedawcę jako godnego zaufania. By bezpiecznie dokonać zakupu należy ostrożnie przeglądać e-maile i nie klikać w odnośniki w nich umieszczone. Może się okazać, że cyberoszuści założyli wcześniej witrynę do złudzenia przypominającą stronę sklepu z interesującym nas towarem, by wyłudzić pieniądze za markowe rzeczy, które nigdy nie dotrą do konsumenta. Mając na względzie bezpieczeństwo w sieci podczas robienia zakupów należy pamiętać, aby wybierać sklepy z certyfikatami zaufania i sprawdzać opinie o sprzedawcach. Jeśli przedsiębiorąc należy do systemu, który gwarantuje stosowanie dobrych praktyk i standardów obsługi (np. Trusted Shops) zdecydowanie wzrasta bezpieczeństwo dokonywanych transakcji. Oznacza to bowiem, że sprzedawca był poddawany ocenie zewnętrznych audytorów. Sprzedawcy sami dbają o swoją wiarygodność i umieszczają w widocznych miejscach wszystkie informacje, które mogą potwierdzić ich rzetelność. Informację o sprzedawcach można również znaleźć na serwisach opinii i forach internetowych, gdzie kupujący dzielą się własnymi doświadczeniami w kontakcie z określonymi sprzedawcami. Warto również sprawdzać regulamin i zasady zwrotu konkretnych towarów. Obowiązkiem sprzedawcy jest opublikowanie regulaminu, który określa szczegółowe zasady zawierania umowy przez Internet. Należy w tym miejscu pamiętać, że kupującemu przysługuje prawo, aby w ciągu 10 dni (bez konieczności podawania powodu) odstąpić od umowy. W takim wypadku produkt należy wysłać w ciągu kolejnych 14 dni. Mając na względzie bezpieczne zakupy przede wszystkim warto zwrócić uwagę na formę płatności. Kontroli powinno podlegać zweryfikowanie czy transmisja danych odbywa się w bezpiecznym połączeniu (protokół SSL)- w przeglądarce na początku adresu powinno znaleźć się „https” gwarantujące bezpieczną transakcję. W kwestiach płatności warto pamiętać, że godne zaufania serwisy oferują zawsze kilka wariantów dokonania płatności, z których największą popularnością cieszą się: karta kredytowa, a także szybkie płatności za pośrednictwem różnych banków. Czujność kupującego powinna być wyostrzona jeśli sprzedawca podaje wyłącznie jedną opcję płatności. Skorzystanie z takiej oferty może być...

Czytaj dalej
Reklama w handlu online
Mar30

Reklama w handlu online

Prowadzenie firmy w internecie wymaga odpowiedniej promocji i działań marketingowych, aby dotrzeć do jak największej grupy odbiorców. O sukcesie sklepu on-line świadczy właśnie dotarcie do potencjalnego nabywcy. Sposobem, który pomaga to osiągnąć jest odpowiednia promocja i reklama. Duże przedsiębiorstwa inwestują ogromne nakłady w promocję swoich sklepów w sieci i najczęściej zlecają to firmom, które świadczą takie usługi profesjonalnie. Warto nadmienić, że promocja sklepu on-line jest bardzo czasochłonna i trudna zarazem. Handel on-line wymaga nieustannej obserwacji rynku, poszukiwania nowych kanałów dotarcia do odbiorców (prcalling.com). Aktywna reklama sklepu internetowego jest kluczowym elementem, który generuje sukces w e-handlu. Rynek oferuje wiele narzędzi, które wpływają na zwiększenie zainteresowania, a co za tym idzie liczby klientów w sklepie. Należą do nich przede wszystkim: Allegro, programy lojalnościowe, programy partnerskie, działania z poziomu SEM. Warto pamiętać, że dobór narzędzi reklamy, powinien być dopasowany do specyfiki sklepu, dominującej branży (poradnikprzedsiebiorcy.pl). Budowanie marki Budowanie marki sklepu internetowego stanowi podstawę jego reklamy. Warto pamiętać o pozyskanych wcześniej klientach, dla których można przygotować specjalne oferty (np. darmowa dostawa, kupon rabatowy). W przypadku reklamy i promocji sklepu on-line sprawdza się zasada, że troska o swoich klientów skutkuje zatrzymaniem ich. Klienci, którzy czują się „zadbani” i potraktowani wyjątkowo, wracają ponownie po zakupy. Kolejnym narzędziem, które sprawdza się przy reklamie sklepu on-line jest portal Groupon, który jest w stanie dotrzeć do dużej grupy odbiorców, przy stosunkowo niedużym nakładzie finansowym. Współcześnie reklama przez Groupon nie ma już tak dużej siły oddziaływania jak było to jeszcze kilka lat temu. Jednak posiada on nadal wierną rzeszę użytkowników, którzy korzystają z dostępnych tam promocji (poradnikprzedsiebiorcy.pl). Bannery, linki, boksy… Kolejnym narzędziem, które pozwala wypromować sklep internetowy są boksy reklamowe, linki sponsorowane, które pojawiają się w górnej lub dolnej części wyszukiwarki. Stanowią tanią, lecz nadal niedocenianą formę reklamy. Katalogi stron także pozwalają na dotarcie do dużego grona odbiorców. Stanowią uporządkowany tematycznie spis. Umieszczenie strony w takim katalogu zazwyczaj jest darmowe, lub kosztuje zaledwie kilka złotych. Banery w internecie również cieszą się sporą popularnością w kontekście reklamowym. Mają postać graficznego prostokąta (statycznego lub animowanego). Można wyróżnić następujące rodzaje banerów: butony (niewielka forma reklamy), skyscrappery (banery pionowe), czy poltergeisty, które pokazują się w całym oknie przeglądarki. Jednak skuteczność reklamy z banerem jest największa, gdy baner znajduje się na stronie tematycznie powiązanej ze sklepem, który promuje. Mailing, artykuły sponsorowane czy newslettery także można wykorzystać w reklamie sklepu on-line (www.shoper.pl). We współczesnej reklamie sklepów on-line istotną rolę odgrywają również sociel media, (np. Facebook), np. stworzenie fanpage’a stwarza możliwość do kontaktu z klientem praktycznie przez cały...

Czytaj dalej
Biznes w internecie
Lut28

Biznes w internecie

Pomysł na prowadzenie samodzielnej działalności gospodarczej wymaga gruntownego przeanalizowania. W szczególności jeśli obszar rozwoju przyszłej firmy dotyczy przestrzeni internetowej. Pomysł na działanie w Internecie może sprawdzić się nie tylko w przypadku doświadczonych przedsiębiorców, ale także tych, którzy pragną zacząć swoją aktywność zawodową w sieci. Prowadzenie biznesu w Internecie wymaga biegłości w eksploracji wirtualnej przestrzeni, jak również znajomości wszystkich niuansów i zasad korzystania z niej. W pierwszej kolejności należy określić profil (na czym ma polegać działalność), a także target (czyli potencjalnych odbiorców). Wśród formalności, o których należy pamiętać zakładając firmę w Internecie (np. sklep internetowy) są głównie: rejestracja działalności gospodarczej, założenie osobnego rachunku bankowego, a następnie poinformowanie o tym urzędu skarbowego, wystąpienie o regon i NIP, zgłoszenie ubezpieczenia społecznego i zdrowotnego, a także złożenie w urzędzie skarbowym specjalnego zgłoszenia rejestrującego przed wykonaniem pierwszej czynności, która podlega opodatkowaniu, a w konsekwencji wybór rodzaju opodatkowania (poradnikprzedsiebiorcy.pl). Analizy danych wskazują, że powodzenie w biznesie internetowym wcale nie jest przypisane wytrawnym i doświadczonym specjalistom. Okazuje się, że doskonale radzą sobie pracownicy korporacyjni, nastolatki, młode matki czyli ci wszyscy, którzy do tej pory nie mieli profesjonalnie do czynienia z biznesem w Internecie. Wśród pięciu kluczowych kroków związanych z założeniem m.in. sklepu internetowego znajduje się opracowanie: produktu (bardzo często pomysł pojawia się w chwili zaistnienia indywidualnej potrzeby, która staje się inspiracją do otworzenia własnej działalności), wyglądu sklepu, określenie konfiguracji płatności i wszystkich opłat, a także uwzględnienie wielokanałowości i wykorzystanie do sprzedaży mobilności. Niezbędne są również działania marketingowe i realizacja pierwszej transakcji (mojafirma.infor.pl). Przestrzeń wirtualna daje wiele możliwości wykorzystania i zaproponowania potencjalnym klientom szeregu usług. Wśród topowych branż, które doskonale radzą sobie w Internecie znajdują się: social media i blogowanie (np. prowadzenie sponsorowanych profili, reklamy kontekstowe), usługi pisarskie (np. pisanie wpisów na bloga, usługi copywriterskie), tworzeniem kursów on-line, usługi e-marketingowe (w tym np. projektowanie stron internetowych), usługi coachingowe, sprzedaż produktów fizycznych (np. na Allegro, czy we własnym sklepie internetowym), a także sprzedaż produktów elektronicznych...

Czytaj dalej
Bezpieczne zakupy w sieci
Lis22

Bezpieczne zakupy w sieci

Zakupy on-line stanowią doskonałe rozwiązanie dla osób, które chcą zaoszczędzić czas. Bardzo często możliwość dokonania transakcji przez Internet jest również okazją do zmniejszenia wydatków, ponieważ ceny proponowane w sieci są dużo niższe niż w sklepach stacjonarnych. Rozwój usług on-line i bogaty wachlarz dostępnych asortymentów sprawiają, że wiele osób decyduje się na zakup sprzętu RTV, AGD, a nawet materiałów budowlanych bez wychodzenia z domu. Kluczowym prawem konsumenta, który dokonuje zakupów on-line jest jasna i pełna informacja w zakresie oferowanych towarów i usług, która dostępna jest przed złożeniem zamówienia. Ponadto osoba robiąca zakupy za pośrednictwem Internetu ma prawo do pisemnego potwierdzenia informacji o dokonaniu zakupu. (Specjaliści zalecają, aby dodatkowo wydrukować stronę, na której widnieje potwierdzenie złożenia zamówienia.) Najpóźniej niż w chwili dostawy konsument powinien otrzymać (w formie pisemnej lub na innym trwałym nośniku) potwierdzenie dokonania zakupu. Wszyscy dokonujący zakupu przez Internet powinni pamiętać, że przysługuje im prawo do odstąpienia od umowy w ciągu 7 dni roboczych (10 dni kalendarzowych), z wyłączeniem ponoszenia dodatkowych kosztów. Wyjątek stanowi w tej sytuacji odstąpienie od umowy związanej z zakupem usług zakwaterowania, transportu, czy usług turystycznych. Przed dokonaniem zakupu i przelewu środków za towary lub usługi warto dogłębnie zweryfikować sprzedawcę/przedsiębiorstwo. Przede wszystkim należy sprawdzić dane kontaktowe (tj. adres wraz z numerem telefonu) w tym czy przedsiębiorca ma siedzibę w Polsce. Warto pamiętać, aby korzystać wyłącznie ze stron internetowych, które zapewniają bezpieczne sposoby płatności (można je rozpoznać po symbolu „kłódki” na dole ekranu monitora), a także deklarowanie przez przedsiębiorstwo reguł zachowania prywatności. Dokonując zakupu urządzeń elektrycznych należy sprawdzić, czy urządzenie odpowiada wymogom technicznym, a także czy gwarancja jest honorowana w kraju stałego pobytu kupującego. Dokonując przelewu warto również przeanalizować dodatkowe opłaty wynikające z tytułu np. cła, kosztów dostawy, w tym przesyłki pocztowej/paczki. Podczas transakcji internetowych należy bardzo uważnie czytać wszelkie zapisy i wykazać się dużą czujnością podczas ich interpretowania i wyjaśniania. Wielu sprzedawców chcąc zyskać dodatkowych klientów stosuje „metody/techniki sprzedaży”, które mają w sobie wiele z manipulacji, a nawet oszustwa w przestrzeni wirtualnej. Brak potwierdzenia wiarygodności danego założenia („Tysiące zadowolonych klientów”), niejasne listy referencyjne/pochwalne, czy obietnice natychmiastowego bogactwa, a także ukryte wydatki i darmowe testy usług, które po określonym czasie automatycznie przekształcają się w umowy o wysokich kosztach stanowią pułapki zakupowe w sieci. Świadomość ich istnienia i wnikliwa analiza podczas składania zamówienia mogą uchronić przed błędami i wieloma nieprzyjemnościami związanymi z późniejszym dochodzeniem własnych...

Czytaj dalej
Obowiązki właściciela e-sklepu
Paź22

Obowiązki właściciela e-sklepu

Popularność handlu w sieci stale rośnie. To zdecydowanie dobra informacja dla wszystkich e-przedsiębiorców. Jednak warto pamiętać, że prowadzenie sklepu w sieci to nie tylko przyjemności i zyski, ale także szereg obowiązków, których niedopełnienie może doprowadzić do nałożenia kar lub zawieszenia działalności. Serwis dlahandlu.pl podpowiada jakich obowiązków musi bezwzględnie dopełnić e-sprzedawca, by móc prowadzić swoją działalność. Po pierwsze: rzetelna informacja Chodzi o obowiązek umieszczania na towarach podstawowego opisu produktu, który zgodnie z zapisem Ustawy o prawach konsumenta powinien umożliwić e-klientom dokonanie właściwego wyboru pożądanego produktu. Etykieta informacyjna to nie miejsce na reklamę, lecz rzetelną informację. Stąd wiele e-sklepów stosuje podstawowy i rozszerzony opis produktu. Ten drugi służy oczywiście celom reklamowym. Niedopełnienie tego obowiązku może narazić e-sprzedawcę na nieprzyjemności i dodatkowe koszty związane ze zwrotem zamówionego towaru. Po drugie: ochrona danych personalnych Właściciel e-sklepu powinien zadbać o ochronę danych osobowych swoich klientów, włączając w to również firmy wykonujące dla danego e-sklepu usługi związane ze stworzeniem oprogramowania , a tym samym posiadające dostęp do bazy danych klientów e-sklepu. Niespełnienie wymagań dotyczących ochrony danych osobowych grozi nawet karą więzienia. Po trzecie: prawa autorskie Kwestia ochrony praw autorskich dotyczy korzystania z usług firm, wykonujących dla e-sklepu prace z zakresu przygotowania szaty i oprawy graficznej sklepu Ważne: regulamin Regulamin, precyzujący prawa i obowiązki sprzedawcy oraz klienta to kolejny obowiązek po stronie właściciela e-sklepu. Powinien być dostosowany do specyfiki sklepu, zdecydowanie odradza się korzystanie z gotowych regulaminów sklepów. Warto pamiętać o klauzulach niedozwolonych, których pełny spis znajduje się na stronie Urzędu Ochrony Konkurencji i konsumentów, czyatmy na...

Czytaj dalej
Majówkowi oszuści w sieci
Kwi29

Majówkowi oszuści w sieci

Weekend majówkowy za pasem, a wraz z nim masowe wyjazdy Polaków na upragniony odpoczynek. Jednak nie wszyscy w tym czasie mają przerwę. Weekend majowy to dla niektórych dobra okazja, by szybko i dużo zarobić. Internetowi oszuści mają ręce pełne roboty, ale jak pokazują smutne statystyki, całkiem im się to opłaca. Majówkowe oszustwa to nic innego jak zamieszczanie ogłoszeń o nieistniejących kwaterach czy pokojach do wynajęcia na okres tradycyjnego majowego weekendu. W ogłoszeniach o wynajmie pokoi, nawet tych uczciwych, często żąda się wpłaty zaliczki jako formy gwarancji dla właściciela. Dlatego przed wpłaceniem jakichkolwiek pieniędzy warto uważnie sprawdzić dostępne informacje o interesującej nas ofercie. Przede wszystkim należy sprawdzić, czy podany w ofercie adres rzeczywiście istnieje. Z pomocą przychodzi tu popularna przeglądarka Google Street View, która oferuje nie tylko zwiedzanie całego świata, ale posiada także funkcję wyszukiwania zdjęć w sieci. Dzięki temu sprawdzimy, czy fotografia z interesującego nas ogłoszenia nie została skopiowana z innej strony internetowej, poświęconej np. sprzedaży nieruchomości. Warto także zapoznać się z opiniami i komentarzami na temat wynajmującego. Jeśli w anonsie podany został numer kontaktowy, warto zadzwonić, by mieć pewność, że nie dajemy się oszukać. Jeśli wszystko wydaje się być w porządku i zdecydowaliśmy się wpłacić zaliczkę, najlepszym rozwiązaniem będzie zapłacenie jest kartą bankomatową. Choć niestety, taka forma wpłaty funkcjonuje zazwyczaj w większych ośrodkach. Prywatni właściciele mniejszych ośrodków czy kwater preferują płatność przelewem. Jednak odzyskanie wpłaconej gotówki jest o wiele trudniejsze i często niestety niemożliwe. W przypadku płatności kartą sytuacja jest mniej skomplikowana. Zarówno w sytuacji zwykłego oszustwa, jak i naszego niezadowolenia z warunków panujących w wynajętym pokoju, z pomocą przychodzi bank. Po złożeniu reklamacji wszystkie banki są zobowiązane zwrócić nam zapłacone...

Czytaj dalej
Strona 1 z 41234