Czy sprzedawca online może anulować zamówienie?
gru01

Czy sprzedawca online może anulować zamówienie?

Sprzedaż online jest obecnie coraz bardziej popularna. Kupujemy dużo i często. Z jednej strony przynosi to spore zyski właścicielom sklepów internetowych, z drugiej muszą oni dbać o naprawdę wiele szczegółów. Również takich, które zapewnią im bezpieczeństwo prawne. Dziś przyjrzymy się sytuacji, w której sprzedawca z powodu braku towaru anuluje nasze zamówienie. Czy jest to zgodne […]

Czytaj dalej
Zakupy z odroczoną płatnością – zachowaj ostrożność!
wrz13

Zakupy z odroczoną płatnością – zachowaj ostrożność!

Serwis subiektywnieofinansach.pl poruszył bardzo ciekawy temat tzw. odroczonych płatności (buy now pay later). To usługa finansowa, która na Zachodzie jest już bardzo popularna, a zaczyna też rozpychać się w naszym rodzimym handlu online, między innymi za sprawą Allegro możliwości opóźnionego opłacenia zakupów z usługą Allegro Pay. Jak wskazuje autor artykułu, Maciej Samcik, odroczone płatności mogą […]

Czytaj dalej
Rodzaje przesyłek z Chin
lip29

Rodzaje przesyłek z Chin

Chińskie sklepy internetowe są ostatnio hitem wśród Polaków. Który rodzaj przesyłki wybrać, by mieć gwarancję, że przesyłka do nas dotrze?

Czytaj dalej
„Towar nie podlega zwrotowi” – czy to legalne?
cze26

„Towar nie podlega zwrotowi” – czy to legalne?

Zdarza się, że zakupione przez nas rzeczy okazują się za małe, za duże, albo dochodzi do nas, że ich wybór nie był dobrą decyzją. Chcemy je zwrócić, jednak sprzedawca informuje, że towar nie podlega zwrotowi. Czy ma do tego prawo?

Czytaj dalej
Najpopularniejsze typy oszustw przy sprzedaży online
kw.05

Najpopularniejsze typy oszustw przy sprzedaży online

Internet staje się coraz popularniejszym miejscem do robienia zakupów. Wynika to z łatwej dostępności, wygody i praktycznie nieograniczonego wyboru. Jest to również miejsce, w którym na kupujących czeka wiele niebezpieczeństw. Jak rozpoznać i jak ustrzec się przed najpopularniejszymi typami oszustw przy sprzedaży online?

Czytaj dalej
Rękojmia a gwarancja – czym się różnią?
mar04

Rękojmia a gwarancja – czym się różnią?

Konsumentom, także tym robiącym zakupy w Internecie, przysługuje ochrona polegająca na odpowiedzialności sprzedającego za wady rzeczy. Może one wynikać albo z gwarancji, albo z rękojmi. Co jest dla konsumenta lepsze?

Czytaj dalej