Czy sprzedawca online może anulować zamówienie?
Sprzedaż online jest obecnie coraz bardziej popularna. Kupujemy dużo i często. Z jednej strony przynosi to spore zyski właścicielom sklepów internetowych, z drugiej muszą oni dbać o naprawdę wiele szczegółów. Również takich, które zapewnią im bezpieczeństwo prawne. Dziś przyjrzymy się sytuacji, w której sprzedawca z powodu braku towaru anuluje nasze zamówienie. Czy jest to zgodne […]
Zakupy z odroczoną płatnością – zachowaj ostrożność!
Serwis subiektywnieofinansach.pl poruszył bardzo ciekawy temat tzw. odroczonych płatności (buy now pay later). To usługa finansowa, która na Zachodzie jest już bardzo popularna, a zaczyna też rozpychać się w naszym rodzimym handlu online, między innymi za sprawą Allegro możliwości opóźnionego opłacenia zakupów z usługą Allegro Pay. Jak wskazuje autor artykułu, Maciej Samcik, odroczone płatności mogą […]
Rodzaje przesyłek z Chin
Chińskie sklepy internetowe są ostatnio hitem wśród Polaków. Który rodzaj przesyłki wybrać, by mieć gwarancję, że przesyłka do nas dotrze?
„Towar nie podlega zwrotowi” – czy to legalne?
Zdarza się, że zakupione przez nas rzeczy okazują się za małe, za duże, albo dochodzi do nas, że ich wybór nie był dobrą decyzją. Chcemy je zwrócić, jednak sprzedawca informuje, że towar nie podlega zwrotowi. Czy ma do tego prawo?
Najpopularniejsze typy oszustw przy sprzedaży online
Internet staje się coraz popularniejszym miejscem do robienia zakupów. Wynika to z łatwej dostępności, wygody i praktycznie nieograniczonego wyboru. Jest to również miejsce, w którym na kupujących czeka wiele niebezpieczeństw. Jak rozpoznać i jak ustrzec się przed najpopularniejszymi typami oszustw przy sprzedaży online?
Rękojmia a gwarancja – czym się różnią?
Konsumentom, także tym robiącym zakupy w Internecie, przysługuje ochrona polegająca na odpowiedzialności sprzedającego za wady rzeczy. Może one wynikać albo z gwarancji, albo z rękojmi. Co jest dla konsumenta lepsze?