Czy fałszywe opinie o firmach i produktach to realny problem?
Internet jest miejscem, w którym konsumenci nie tylko robią zakupy, ale też poszukują informacji o produktach lub usługach, które planują nabyć. Opinie, recenzje i oceny znalezione w sieci często są dla kupujących czynnikiem ważniejszym niż cena przy podejmowaniu decyzji o zakupie. Tylko, czy opiniom znalezionym w Internecie można wierzyć?
W jaki sposób Polacy płacą za zakupy online?
Zakupy online stały się naszą codziennością. Santander Consumer Bank w styczniu 2022 roku przeprowadził badanie dotyczące najczęściej wybieranych przez konsumentów sposobów płatności za zakupy internetowe. Ankietę telefoniczną przeprowadzono na grupie 1001 dorosłych Polaków, pytając ich m.in. o ocenę bezpieczeństwa poszczególnych metod płatności.
Sklepy nadal obchodzą zakaz handlu w niedzielę
Z początkiem lutego zaostrzone zostały przepisy dotyczące zakazu handlu w niedziele. Zmiany dotyczą chociażby sklepów, które pracowały w niedziele niehandlowe w związku ze świadczeniem usług pocztowych. Obecnie w przypadku większości placówek nie jest to możliwe, ponieważ przychody z działalności pocztowej muszą stanowić co najmniej 40 proc. przychodów. Przedsiębiorcy znajdują już jednak kolejne dziury w ustawie, […]
Ograniczenie ruchu samochodów korzystnie wpływa na handel
W Europie zachodniej strefy wyłączone z ruchu samochodowego powstają w dużych miastach już od kilku lat. Przestrzenie miejskie, w których piesi i rowerzyści traktowani są priorytetowo, wyznaczane są przede wszystkim w ramach profilaktyki antysmogowej. Ten szlachetny, proekologiczny pomysł wzbudzał jednak zastrzeżenia właścicieli sklepów i punktów usługowych. Obawiali się oni, że zakaz wjazdu samochodów w okolice […]
Jak branża odzieżowa niszczy środowisko
Branża odzieżowa jest jednym z najbardziej zanieczyszczających przyrodę sektorów gospodarki (drugim w rankingu zaraz po branży paliwowej). Spustoszenie, jakie sieje, odbywa się na wiele różnych sposobów. Już nawet kupowanie odzieży z naturalnej bawełny nie jest neutralne ekologicznie.
MŚP dominuje w polskim ecommerce
Liczba sklepów internetowych rośnie od kilku lat, ale rok 2020 był pod względem rozwoju tej branży rekordowy. Ze względu na obostrzenia związane z pandemią wielu przedsiębiorców było zmuszonych poszukiwać nowych kanałów dystrybucji, aby utrzymać swój biznes, stąd często decyzja o rozpoczęciu sprzedaży online. Przedsiębiorcy, którzy taką sprzedaż już prowadzili, obserwowali zwiększone zainteresowanie klientów. Platforma sklepów […]