Czym jest SaaS?
Cze30

Czym jest SaaS?

SaaS to oprogramowanie (Software as a Service), które jest usługą działającą w chmurze. Stanowi wielkie udogodnienie dla właścicieli sklepów on-line, ponieważ wszystkie aktywności związane z: utrzymaniem serwisu, problemami z serwerem, a także wszelkie aktualizacje i wsparcie techniczne znajdują się po stronie dostawcy oprogramowania, który co miesiąc otrzymuje umówioną opłatę (abonament). SaaS polecane jest małym i średnim firmom, które dopiero rozpoczynają swoją „przygodę” w handlu on-line, bądź posiadają już produkt, lecz nie wiedzą czy inwestycja się powiedzie. W praktyce wygląda to tak, że dostawca usługi udostępnia gotowe szablony, które umożliwiają np. właścicielowi sklepu on-line wprowadzenie modyfikacji w ramach własnych potrzeb. Kolejnym etapem jest zatwierdzenie regulaminu i wprowadzenie własnych produktów. Jak każda usługa SaaS posiada swoje słabe i mocne strony. Początkowo niemal „prowadzi za rękę” potencjalnego właściciela sklepu on-line, który nie musi zagłębiać się w praktyczne tajniki działania usługi i niemal „na tacy” otrzymuje od właściciela oprogramowania wskazówki. To wszystko w zamian za miesięczny „abonament”. W początkowym etapie e-commerce stanowi to duże ułatwienie. Większy problem pojawia się później, kiedy handel on-line nabiera tempa i pojawia się potrzeba rozbudowywania go i wprowadzania wielu zmian. SaaS uzależnia poniekąd nabywcę oprogramowania od dostawcy tej usługi. Sprawia, że każda zmiana musi być dokonywana z jego zaangażowaniem. Model SaaS opiera się na zunifikowanej usłudze, która generuje dużo niższe koszty niż na przykład spersonalizowana usługa Magento. SaaS nie posiada samodzielnej możliwości edycji kodu źródłowego, zaś wsparcie innych użytkowników jest ograniczone. Rozwój oprogramowania i aktualizacje są bezpłatne, motywowane potrzebami dużej ilości użytkowników. Zabezpieczenie antywirusowe klient otrzymuje od usługodawcy bezpłatnie (w pakiecie). SaaS posiada przeciętny poziom funkcjonalności bazowej. Zaś Layout strony jest ubogi, z możliwością wyboru pomiędzy ikonami i podobnymi do siebie opcjami (rozszerzone/inne wersje są dodatkowo płatne). Plusem korzystania z usługi SaaS jest to, że nie wymaga ona wiedzy technicznej z zakresu programowania. Minusem zaś uzależnienie od ciągłości działalności właściciela oprogramowania. Usługa SaaS dedykowana jest głównie małym firmom, start-upom, a także firmom, które działają w oparciu o model B2C . System SaaS rewolucjonizuje tradycyjny model. Stanowi jednocześnie ważne i niezwykle funkcjonalne dla właścicieli sklepów on-line narzędzie, którego nie muszą oni kupować na własność. Opłacając abonament nowy użytkownik otrzymuje od właściciela oprogramowania dostęp do platformy. Zakładając swój login i hasło może korzystać ze wszystkich możliwości, jakie daje...

Czytaj dalej
Boty w handlu online
Cze08

Boty w handlu online

Marketing korzysta z rozwiązań sztucznej inteligencji na wiele sposobów, wiedzą o tym zarówno marketerzy, jak i sami klienci. Dzięki wykorzystaniu uczących się maszyn możliwe jest przetwarzanie ogromnych strumieni danych, które pochodzą z różnorodnych źródeł. Potrzebna jest do tego ogromna precyzja i cierpliwość. Wykorzystanie sztucznej inteligencji w marketingu przekłada się m.in. na: serwisowanie klientów, przewidywania przyszłych potrzeb, a nawet dobierania najlepszej z możliwych ofert. Sztuczna inteligencja w handlu internetowym – „W czym mogę pomóc”? W handlu on-line wykorzystywane są specjalne programy (boty), które w oparciu o mechanizmy sztucznej inteligencji mogą prowadzić konwersacje z klientami imitując żywą osobę. Bot jest zazwyczaj projektowany w celu zautomatyzowania czynności, które przeciętny człowiek najczęściej wykonuje sam. Może to być np. umawianie spotkań, zamawianie jedzenia, rozwiązywanie prostych problemów logicznych, czy też research na temat danego zagadnienia. Takie czynności mogą być również wykonywanie za pomocą specjalnych aplikacji, jednak zastosowanie bota gwarantuje oszczędność czasu. Wystarczy wpisać nazwę bota w wyszukiwarkę Facebooka, zaprosić go do konwersacji i prowadzić rozmowę. Dzięki zastosowaniu sztucznej inteligencji w handlu on-line możliwe będzie pełne zautomatyzowanie (z wykorzystaniem bota) pokazywania interesujących produktów w katalogu, bądź odesłania do strony zawierającej rozwiązanie problemu. Ponadto prognozuje się, że klienci będą coraz chętniej korzystać z pomocy wirtualnych asystentów podczas zakupów w różnych kanałach. Dodatkowo wykorzystanie botów i asystentów, poprzez zbieranie danych behawioralnych i transakcyjnych, będzie bardzo pomocne w rozwoju marketingu predyktywnego. Takie zmiany wygenerują wzrost zapotrzebowania na specjalistów ds. marketingu, którzy przyzwyczajeni są do pracy w oparciu o dane i jednocześnie wspierania swoich działań inteligentnym oprogramowaniem. Dr Chris Brauer zauważa, że relacje klientów z firmami będą coraz częściej budowane w oparciu o zaufanie. Klient powierzając swoje dane będzie oczekiwał indywidualnie dopasowanej oferty, a także w pełni spersonalizowanej komunikacji, która prowadzona będzie w czasie rzeczywistym. Dzięki wykorzystaniu asystentów, będzie to w pełni możliwe. Zdaniem Piotra Surmackiego, prezesa Fachowcy.pl Ventures, sztuczna inteligencja może wspierać firmę w wielu obszarach. Jednym z nich jest wykorzystywanie algorytmów machine learning do wyszukiwania klientów zainteresowanych konkretną usługa bądź produktem. Ponadto mechanizmy sztucznej inteligenci mogą również stanowić duże wsparcie dla reklamy in-image (tj. reklam, które wyświetlane są na obrazkach i zdjęciach). Mechanizm pozwala rozpoznać co znajduje się na obrazku bądź zdjęciu i lepiej dopasować do niego...

Czytaj dalej
Zakaz sprzedaży internetowej w niedzielę
Kwi27

Zakaz sprzedaży internetowej w niedzielę

W związku z tym, że rząd planuje zakaz handlu w niedzielę, handel on-line również będzie podlegał tym zamianom. Specjaliści podkreślają, że zakaz handlu on-line stanowi zaprzeczenie idei handlu internetowego, którego kluczowym założeniem była właśnie działalność nieprzerwanie 7 dni w tygodniu. Taka forma dostępności zyskała właśnie rzesze zwolenników, ponieważ możliwość zrobienia zakupów bez wychodzenia z domu w sobotni wieczór dla wielu wydaje się atrakcyjna i pozwala zaoszczędzić czas. Zdaniem ekspertów to właśnie praca w niedziele powinna stanowić przedmiot oceny. W opinii T. Tybona handel w świecie offline oznacza pracę, z kolei w świecie on-line już nie do końca jest z nią równoznaczny. Proponowana zmiana przepisów dotycząca zakazu handlu w niedziele nie posiada konsekwentnych kryteriów. Przykładem jest praca aptek i kwiaciarni, które stacjonarnie (biorąc pod uwagę wielkość i rodzaj sklepu) mogą prowadzić sprzedaż w niedzielę, podczas gdy te same sklepy działające w internecie, jeśli wymagają pracy pracownika już nie. Osoby, które zajmują się prowadzeniem działalności gospodarczej będą mogły prowadzić swój sklep stacjonarny, lecz już taka osoba sprzedająca on-line, nie. Jest to bardzo trudna kwestia, ponieważ specyfiką polskiej branży on-line są właśnie małe, jednoosobowe sklepy. Zgodnie z wynikami badania, które zostało przeprowadzone na początku roku wynika, że dla 62 % sprzedawców on-line, sklep internetowym stanowi jedynie dodatkowy dochód. Taki zakaz może szczególnie dotknąć właśnie małych/drobnych przedsiębiorców, którzy na co dzień pracują na etacie, zaś handlem on-line zajmują się w weekendy i swoim czasie wolnym (www.strefabiznesu.pl). Warto w tym miejscy wspomnieć o wielu zaletach jakie niesie ze sobą handel on-line, których nie można przypisać sklepom stacjonarnym. Handel on-line pozwala przede wszystkim na dostęp do stanów magazynowych dostawców, oddziałów, klientów, umożliwia lepszą koordynację zaopatrzenia (w tym planowanie i koordynację dostaw) oraz dotarcie do odbiorców na całym świecie i wgląd do informacji na temat dostępności aktualnych produktów. Ponadto umożliwia śledzenie stanu przyszłych dostaw oraz postępu realizacji zamówień i reklamacji. Dzięki handlu on-line możliwe jest sprawdzanie gdzie w danym momencie znajduje się towar. Dodatkowo firmy spedycyjne oferują także możliwość śledzenia drogi przesyłki przez Internet (edu.pjwstk.edu.pl). Ciekawostką jest, że zakupy on-line zostały wynalezione już w 1979 roku w Wielkiej Brytanii przez M. Aldricha. Zaś słowo e-commerce oznaczające handel internetowy weszło do powszechnego użytku już w 1997 roku za pośrednictwem firmy IBM. W tym samy roku powstał również pierwszy sklep on-line na terenie Polski. Od tego czasu handel w internecie zyskał masę zwolenników i nieustanie się rozwija łącząc ze sobą dodatkowe usługi...

Czytaj dalej
Kasa rejestrująca a handel online
Paź28

Kasa rejestrująca a handel online

Handel on-line wymaga przestrzegania wszelkich formalności prawnych, które wynikają z prowadzenia działalności w sieci. Jedną z nich jest konieczność rejestrowania obrotu za pomocą kas fiskalnych. Kasa fiskalna powinna zostać zainstalowana zanim podatnik dokona pierwszej sprzedaży, ponieważ już pierwsza transakcja wymaga posiadania kasy rejestrującej. W przypadku zaniechania posiadania kasy fiskalnej przedsiębiorcy internetowemu grozi kara grzywny do 180 stawek dziennych. Dodatkowo naczelnik urzędu skarbowego (bądź organ kontroli skarbowej) ustala zobowiązanie podatkowe w wysokości, która odpowiada 30 procent kwoty podatku naliczonego przy nabyciu usług i towarów. Specjaliści zajmujący się handlem on-line podkreślają, że brak posiadania kasy rejestrującej (w tym nawet brak posiadania kasy rezerwowej) wyklucza prowadzenie sprzedaży w Internecie. Warto w tym miejscu nadmienić, że podatnicy, którzy rozpoczynają ewidencjonowanie obrotów mogą odliczyć od podatku kwotę każdego zakupu kasy rejestrującej (nawet do 90 %), przy czym kwota zwrotu nie może być większa niż 700 złotych (poradnikprzedsiebiorcy.pl). Ubiegając się o ulgę na zakup kasy fiskalnej bądź drukarki fiskalnej podatnik musi np. złożyć do właściwego urzędu skarbowego (zanim rozpocznie ewidencjonowanie) zgłoszenie w formie pisemnej zawierające informacje o liczbie kas rejestrujących i miejscach ich używania, a także, przedstawić dowód zapłaty za urządzenie (cenabiznesu.pl). Istnieje szereg możliwości zwolnienia z obowiązku posiadania kasy rejestrującej. Po spełnieniu odpowiednich warunków można zrezygnować z posiadania tego urządzenia przy wysyłkowej dostawie towaru (za pośrednictwem poczty lub kuriera) nieobjętej limitem, bądź przy świadczeniu usług za, które zapłata w całości następuje za pośrednictwem poczty, spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej lub banku. Zwolnienia te jednak nie dotyczą odbioru osobistego towaru i zapłacenie za niego dopiero po jego sprawdzeniu, dostawy wyrobów wykonanych z metali szlachetnych bądź z udziałem tych metali, dostawy sprzętu fotograficznego (z wyłączeniem wyposażenia fotograficznego, części i akcesoriów do sprzętu fotograficznego), a także dostawy sprzętu telekomunikacyjnego, radiowego i telewizyjnego (od reguły tej odbiegają: anteny, lampy elektronowe, elementy elektroniczne oraz części do urządzeń i aparatów, w których operuje się dźwiękiem i obrazem) oraz dostawy nagranych (z zapisanymi danymi lub pakietami oprogramowania komputerowego) płyt CD, DVD itp....

Czytaj dalej
Poczta Polska: sprawdzanie przesyłki przy odbiorze
Sie10

Poczta Polska: sprawdzanie przesyłki przy odbiorze

Polski e-handel stale się rozwija. Zwiększa się nie tylko jego wartość, ale także standardy obsługi klienta. Działania e-sprzedawców ukierunkowane są na coraz większą personalizację obsługi klienta, czyli dostosowanie oferty do potrzeb danego klienta. E-sprzedawcom sprzyjają firmy, oferujące usługi w zakresie transportu i dostaw przesyłek. Poczta Polska od kilku lat poszerza ofertę usług dedykowanych sektorowi e-commerce. Polski operator powszechny dysponuje m.in. najgęstszą siecią punktów odbioru (4100 placówek pocztowych oraz około jednego tysiąca punktów odbioru na stacjach ORLEN, do których wkrótce dołączą automaty pocztowe), a także jako jedyny daje możliwość sprawdzenia przesyłki przed jej podjęciem. Dzięki temu e-kupujący mogą odmówić przyjęcia przesyłki zawierającej uszkodzony towar lub towar niezgodny ze złożonym zamówieniem. Taka opcja to nie tylko udogodnienie dla klienta, ale także dla e-sprzedającego. Oferowanie jak największej liczby opcji odbioru przekłada się na liczbę e-klientów. Możliwość odbioru przesyłki w tak gęstej sieci punktów odbioru, w dogodnym czasie, połączona z możliwością sprawdzenia zawartości przesyłki przed jej odbiorem to niewątpliwa wygoda dla klienta oraz zwiększenie poczucia bezpieczeństwa e-handlu. Warto dodać, że taką możliwość Poczta Polska oferuje już od dawna. Wystarczy, aby nadawca przesyłki zaznaczył na naklejce adresowej usługę „sprawdzenie zawartości”, co daje możliwość otwarcia przesyłki przy doręczycielu oraz sprawdzenia zawartości pod kątem braku uszkodzeń lub zgodności z zamówieniem. Oprócz tego przesyłkę można sprawdzić, gdy jej zawartość budzi nasze wątpliwości – gdy jest np. za mała, za lekka itp. Jak twierdzi Rafał Pietrwalski z Poczty Polskiej, operator powszechny oferuje tego typu usługę jako jedyna firma w...

Czytaj dalej
Jak namierzyć e-klienta?
Maj05

Jak namierzyć e-klienta?

Serwis wyborcza.biz przedstawił najczęstsze sposoby, jakie wykorzystują sklepy internetowe, by namierzyć potencjalnych klientów. Pomysłów jest wiele, by dosiedzieć się, jakie preferencje mają e-klienci. Obecnie najpopularniejszym sposobem jest umieszczanie na stronach internetowych plików „third party cookies”. Za ich pomocą firmy umieszczają swoją reklamę na innych stronach internetowych, np. w postaci okienka Facebooka z banerem reklamowym danego sklepu. Dzięki temu Facebook otrzymuje informacje o naszej aktywności. Następnie po zalogowaniu się na konto serwisu społecznościowego, Facebook podsyła nam propozycje produktów i stron internetowych, zbieżnych z tymi, które samodzielnie przeglądaliśmy. To popularny mechanizm, wykorzystywany przez wiele witryn internetowych. Popularnym sposobem docierania do e-klienta jest geolokalizacja. Namierzenie klienta jest możliwe dzięki adresowi IP komputera. Strony internetowe poprzez ten właśnie adres są w stanie zlokalizować, w jakim miejscu znajduje się komputer, co pozwala wyświetlać strony internetowe w języku użytkownika sieci. Oprócz dwóch wymienionych wyżej metod, sklepy internetowe korzystają ze statystyk prowadzonych przez inne strony internetowe. Sposobów na to, by precyzyjnie dotrzeć z reklamą do klienta jest...

Czytaj dalej
Strona 1 z 1112345...10...Ostatnia »