Zakupy online – co najczęściej wybierają Polacy
Lut01

Zakupy online – co najczęściej wybierają Polacy

Handel internetowy rozwija się bardzo szybko. Coraz więcej osób przekonuje się do robienia zakupów w sieci. Trend ten jest szczególnie widoczny przed Świętami Bożego Narodzenia, kiedy kolejki w galeriach handlowych odstraszają nawet najbardziej wytrwałych zakupowiczów. Znaczna grupa kupujących decyduje się dokonać zakupów w sieci, nie tylko aby zaoszczędzić czas, ale również zaoszczędzić. Okazuje się również, że lista rzeczy, których poszukuje się w sieci, stale się wydłuża. Wiele znanych sieci sklepów np. Empik, Tesco oferuje swoim klientom możliwość zakupów przez Internet. Dodatkowo na rynku pojawiło się wiele specjalistycznych sklepów, których oferta dostępna jest jedynie on-line (www.mojportalfinansowy.pl). Raport „E-commerce w Polsce 2016. Gemius dla e-Commerce Polska” wskazuje, że wśród trzech kategorii najchętniej kupowanych produktów w sieci znajdują się: odzież, akcesoria, dodatki (72 proc. respondentów deklaruje dokonywanie zakupów w tej kategorii), książki, płyty, filmy (68 proc. badanych sięga po zakupy przez Internet w tej kategorii), tablety, telefony, smartfony, akcesoria GSM (56 proc. ankietowanych przyznaje się do zakupów w sieci) Dodatkowo raport wskazuje, że „10 top” kategorii zakupów on-line łącznie z ww. wymienionymi stanowią: sprzęt RTV/AGD (55 %), bilety do kina/teatru (54%), kosmetyki, perfumy (51%), obuwie (49%), sprzęt komputerowy (48%), odzież sportowa (46%), podróże, rezerwacja (42%) (www.gemius.pl). Okazuje się, że na zakupy w sieci decydują się szczególnie osoby młode, wykształcone oraz pochodzące z dużych miast. Dla tej kategorii klientów przewaga w handlu on-line nad zakupami w sklepach stacjonarnych zawiera się przede wszystkim w możliwości pozostania w domu podczas zakupów, dokonywaniu transakcji o każdej porze dnia i nocy, a także gwarantowanej szybkości dostawy, szerokim asortymencie oraz niskich cenach. Ponadto, tak jak np. w przypadku zdrowej żywności, niektóre towary są dostępne jedynie przez Internet i stanowi to koronny argument dla klientów, aby korzystać z zakupów w sieci (www.mojportalfinansowy.pl). Z danych systemu płatności internetowych PayU wynika, że odzież ma największy udział w elektronicznych wydatkach Polaków. Polacy stopniowo przełamują stereotypy i otwierają się na nowe propozycje i możliwości transakcji zakupowych przez Internet (www.rp.pl). Zmniejsza się ich obawa, że dany produkt nie będzie odpowiedni. Wzrasta również świadomość kupujących, którzy znają swoje prawa konsumenckie i chętnie z nich...

Czytaj dalej
Świąteczne zakupy i poświąteczne zwroty
Gru29

Świąteczne zakupy i poświąteczne zwroty

Szał przedświąteczny w poszukiwaniu prezentów dla najbliższych wykorzystują sprzedawcy, którzy pragnął przykuć uwagę klientów wszelkimi sposobami. Oferty gratisów, promocji i wyprzedaży kuszą potencjalnych klientów na każdym kroku. Okazuje się jednak, że rzecz nie o gusta kupujących tu idzie, ale właśnie o osób obdarowywanych. Może się okazać bowiem, że prezent taki nie sprosta oczekiwaniom docelowego właściciela i będzie trzeba podarek odesłać. Zdarza się, że dokonując zakupów w tradycyjnym (stacjonarnym) sklepie przy kasie można spotkać napis „Prosimy o przemyślane zakupy, ponieważ zwrotów nie przyjmujemy”. Oznacza on, że wyłącznie od dobrej woli sprzedawcy zależeć będzie czy przyjmie od nas nietrafiony prezent. Co więcej taki napis, jest zgodny z obowiązującym prawem. W sytuacji zwrotu to sprzedawca określa warunki na jakich będzie on przebiegał. Może zażądać od klienta nie tylko paragonu ale np. oryginalnego opakowania czy metek (www.infor.pl). Okazuje się jednak, że więcej praw przysługuje kupującym, którzy pragnął zwrócić towar nabyty w sieci. Taki proceder wymaga jednak poinformowania sprzedawcy o zamiarze zwrotu towaru w terminie do 10 dni od momentu jego odbioru. Zwrotu można dokonać nawet wtedy, kiedy opakowanie zostało otwarte. Założenie to nie dotyczy jednak płyt CD, gier komputerowych i programów komputerowych. Decydując się na zwrot towaru klient dokonuje go na własny koszt. Ważne jest również to, że nie ma potrzeby podawania powodu, dla którego dokonywany jest zwrot. Warunek ten jednak nie obowiązuje, gdy stroną umowy jest drugi konsument, a także w sytuacji gdy, towar został kupiony na aukcji z opcją licytacji (www.infor.pl). Raport świąteczny wykonany przez firmę Deloitte pt. „Zakupy świąteczne 2016” podaje, że ponad 40 % wszystkich funduszy na prezenty świąteczne zostanie wydana przez polskich konsumentów w sklepach internetowych. Jest to ogromna wartość, dlatego warto pamiętać o bezpieczeństwie podczas robienia zakupów w sieci. Zapewnia je dokonywanie transakcji w zaufanych (sprawdzonych) sklepach, a także w sklepach, które posiadają tzw. bezpieczny adres (szyfrowanie transakcji protokołem SSL – na początku adresu powinno się pojawić „https”) (http://legiobiznes.pl). Jak wynika z przeprowadzonego badania polscy konsumenci wydadzą na święta więcej niż w zeszłym roku (średnio o 1211 złotych). Raport podaje także, że multimedia zamawiane będą głównie przez Internet...

Czytaj dalej
Komplementarność handlu online i stacjonarnego
Wrz27

Komplementarność handlu online i stacjonarnego

Transakcji handlowych dokonuje się niemal bez przerwy. Handel on-line dostarcza wiele dogodności swoim klientom. Wielość możliwości i korzyści z nim związanych jest tak duża, że pojawiła się obawa czy taka forma zakupów nie zastąpi tradycyjnych transakcji handlowych, związanych z możliwością dotknięcia, powąchania, przymierzenia towaru itp. Handel on-line coraz dynamiczniej rozwija się na terenie całego kraju, dostarczając coraz większej ilości rozwiązań swoim klientom, aby w jak największym stopniu sprostać ich oczekiwaniom i potrzebom, a także zapewniać komfort dokonywanych transakcji. Z danych dostępnych na stronie www.rp.pl wynika, że rynek handlu on-line jest wart już ok. 40 miliardów złotych. (Tylko w 2015 roku powstało 8,5 tysiąca firm, specjalizujących się w handlu e-commerce.) Analiza danych wskazuje, że na terenie Polski działa aktualnie ok. 20 tysięcy sklepów internetowych. Stanowi to wzrost (w porównaniu z 2011 rokiem) o 11 %. Pojawiają się również spekulacje, że jeśli tempo rozwijania się nowych sklepów się utrzyma, to w 2021 roku ich liczba może osiągnąć ponad 30 tysięcy. Handel on-line i zakupy stacjonarne mogą się wzajemnie uzupełniać. Z danych serwisu Ceno wynika, że niespełna 40 % klientów dokonujących zakupów w sklepach stacjonarnych, przed zakupem dokładnie śledzi wiadomości w sieci i sprawdza (porównuje) np. ceny, dostępności. Można nawet wskazać typowe branże, dla których trend ten jest niezwykle charakterystyczny. Dotyczy to w szczególności artykułów RTV i AGD, a także branży odzieżowej, obuwniczej gdzie możliwość dotknięcia towaru i przymierzenia (w przypadku ubrań i butów) odgrywają olbrzymie znaczenie. Przegląd dostępnych ofert za pomocą m.in. urządzeń mobilnych, w celu późniejszego zakupu w sklepach stacjonarnych doczekał się również miana efektu ROPO (akronim z ang. Research Online, Purchase Offline). Specjaliści w branży e-commerce są zdania, że klienci, którzy zapoznali się wcześniej z produktem, tak naprawdę w sklepie stacjonarnym (po jego bezpośrednim obejrzeniu) dokonują decyzji zakupowej (www.rp.pl). Warto jednak nadmienić, że widoczny jest również odwrotny trend. Zdarza się, że klienci odwiedzają sklepy stacjonarne i zapamiętują dokładne oznaczenia produktu (w tym m.in. kod) po to, aby dokonać zakupu w sieci, ponieważ produkt tam dostępny jest dużo...

Czytaj dalej
Allegro znowu padło ofiarą hakerów
Sie26

Allegro znowu padło ofiarą hakerów

Ważna wiadomość dla wszystkich użytkowników popularnej platformy sprzedażowej Allegro. Serwis już po raz kolejny padł ofiarą hakerów. Użytkownicy platformy otrzymali fałszywe powiadomienia o zablokowaniu ich kont. Sprawa wyszła na jaw po tym, jak użytkownicy Allegro otrzymali na skrzynki pocztowe informacje o zablokowaniu kont. Wiadomość była zatytułowana „Allegro Konto – Zawieszone”. W treści maila podany był link z prośbą o potwierdzenie rejestracji profilu na platformie. Po kliknięciu na link użytkownik został automatycznie przekierowany na fałszywą stronę serwisu Allegro. Był to typowy atak phishingowy, którego celem zawsze jest wyłudzenie danych użytkowników. Serwis Allegro już niejednokrotnie apelował do swoich użytkowników o ostrożność. Tym razem platforma także poinformowała, że w przypadku podania przez użytkowników jakichkolwiek danych należy jak najszybciej zmienić hasło lub inne informacje, które zostały podane hakerom. W oficjalnym komunikacie Allegro poprosiło także o zachowanie szczególnej ostrożności w przypadku otrzymania podobnej wiadomości. W razie jakichkolwiek wątpliwości można zadzwonić na infolinię, by uzyskać informacje dotyczące otrzymanego maila. To nie pierwszy tego typu atak na jedną z popularniejszych w kraju platform sprzedażowych, dlatego tak ważne jest zachowanie rozwagi i informowanie o wszystkich tego typu...

Czytaj dalej
E-sklep Biwigo.de zamknięty
Sie19

E-sklep Biwigo.de zamknięty

Jak poinformował serwis dla handlu.pl, Media-Saturn podjęło decyzję o zamknięciu sklepu internetowego Biwigo.de. Sklep, oferujący sprzęt AGD zaprzestaje działalności po upływie zaledwie roku od daty otwarcia. Wszystkie zamówienia oraz klienci zostali przekierowani do sklepu Redcoon. Według zapewnień Media-Saturn, klienci nie muszą się obawiać o zamówienia, gdyż wszystkie zostaną zrealizowane w terminie. Jednak wszelkie kwestie należy już wyjaśniać ze sklepem Redcoon, poinformował serwis dla handlu.pl. Sklep internetowy Biwigo.de był swego rodzaju novum na polskim rynku e-commerce. Oprócz bogatej oferty produktów, sklep oferował pomoc doradców zakupowych oraz dodawał samouczki video, co miało uatrakcyjnić zakupy online. Zamówienia złożone w sklepie Biwigo.de zostały przekierowane i będą realizowane przez sklep Redcoon, dlatego klienci nie powinni się obawiać o złożone zamówienia. Wszystkie pytania i wątpliwości należy kierować już do nowego właściciela e-sklepu, iformuje serwis...

Czytaj dalej
Błąd na stronie PKP Intercity
Sie18

Błąd na stronie PKP Intercity

Serwis niebezpiecznik.pl poinformował o błędzie na stronie przewoźnika PKP Intercity, przez który można kupić bilet na inną trasę niż ta, którą zamierzamy podróżować. Wszystko przez błąd aplikacji. Choć serwis po raz pierwszy poinformował o tym błędzie w kwietniu, problem do tej pory nie został naprawiony. Jak wyjaśnia niebezpiecznik.pl, błąd polega na tym, że aplikacja „przechowuje informacje o wyszukiwanych połączeniach w sesji użytkownika, a każde kolejne wyszukiwanie nadpisuje poprzednie”. Przez ten błąd można kupić bilet na inną trasę, niż chcemy, co poskutkuje problemami podczas konduktorskiej kontroli. Serwis niebezpiecznik.pl zwrócił się w kwietniu tego roku do PKP Intercity z pytaniem o zaistniały błąd. Z uzyskanej odpowiedzi z biura prasowego wynika, iż spółka wie o problemie, jednak jak podaje serwis niebezpiecznik.pl, błąd nie został naprawiony do tej pory. Biuro prasowe PKP Intercity jednocześnie zapewniło, że wszelkie reklamacje biletów dotyczące występującego błędu będą rozpatrywane na korzyść pasażera. Jak wynika z informacji serwisu niebepziecznik.pl, przewoźnik niestety nie informuje o zaistniały problemie. Sytuacja wychodzi na jaw dopiero w momencie, gdy pasażer, który nie sprawdził poprawności danych na bilecie, podróżuje z biletem nie na tą trasę, którą pierwotnie wyszukiwał. Na stronie niebepiecznik.pl można obejrzeć film wyjaśniający powstanie błędu. To nie pierwsza wpadka krajowego przewoźnika. W zeszłym roku niebepiecznik.pl informował o błędzie ze znakiem #, który uniemożliwił sprawdzenie biletów zakupionych...

Czytaj dalej
Strona 1 z 3812345...102030...Ostatnia »