UOKiK kontroluje działania reklamowe influencerów
lis03

UOKiK kontroluje działania reklamowe influencerów

Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów przygląda się działaniom influencerów i bada, czy działania promocyjne prowadzone na kanałach social media realizowane są zgodnie z obowiązującym prawem. Chodzi przede wszystkim o zakaz kryptoreklamy, a także scam. Na podstawie kontroli powstać mają standardy, których będą musiały brać pod uwagę firmy i osoby zajmujące się promocją w sieci.

Czytaj dalej
E-paragony z kas sprzętowych
wrz29

E-paragony z kas sprzętowych

Już niedługo w życie mogą wejść długo zapowiadane zmiany dotyczące wydawania paragonów. Zgodnie z nimi, jeżeli klient wyrazi na to zgodę, zamiast paragonu drukowanego otrzyma go w formie elektronicznej. Do wyboru będzie SMS lub e-mail.

Czytaj dalej
Rząd chce uszczelnić zakaz handlu w niedzielę
lip29

Rząd chce uszczelnić zakaz handlu w niedzielę

Ustawa o zakazie handlu, która weszła w życie w 2018, została w ostatnim czasie uznana przez Trybunał Konstytucyjny za zgodną z ustawą zasadniczą. Jednocześnie powstał projekt, który ma zaostrzyć istniejące przepisy. Planowane jest ich uszczelnienie, które ma ograniczyć możliwość obchodzenia zakazu poprzez oferowanie przez sklepy usług pocztowych.

Czytaj dalej
Od lipca koniec nieopodatkowanych przesyłek z Chin
cze30

Od lipca koniec nieopodatkowanych przesyłek z Chin

Przywrócenie VAT na import przesyłek o wartości do 22 euro to jedna z głównych zmian, wprowadzanych przez Unię Europejską pakietem dyrektyw dotyczącym e-commerce. Głównym celem wdrażanych rozwiązań jest ograniczenie zakupów z Chin, a tym samym wsparcie europejskich sprzedawców i rozwój handlu wewnątrzwspólnotowego. Skorzystać na tym mogą także polscy przedsiębiorcy.

Czytaj dalej
Zmiana w rozliczaniu VAT dla ecommerce
maj26

Zmiana w rozliczaniu VAT dla ecommerce

Właścicieli sklepów internetowych czeka rewolucja dotycząca podatku VAT. Od 1 lipca 2021 r. firmy działające w Unii Europejskiej będą korzystać z ujednoliconego systemu rozliczania podatku VAT, co ma być korzystne zarówno dla sprzedających, jak i kupujących, a także dla budżetów państw członkowskich UE.

Czytaj dalej
MŚP dominuje w polskim ecommerce
kw.27

MŚP dominuje w polskim ecommerce

Liczba sklepów internetowych rośnie od kilku lat, ale rok 2020 był pod względem rozwoju tej branży rekordowy. Ze względu na obostrzenia związane z pandemią wielu przedsiębiorców było zmuszonych poszukiwać nowych kanałów dystrybucji, aby utrzymać swój biznes, stąd często decyzja o rozpoczęciu sprzedaży online. Przedsiębiorcy, którzy taką sprzedaż już prowadzili, obserwowali zwiększone zainteresowanie klientów. Platforma sklepów […]

Czytaj dalej