Od lipca koniec nieopodatkowanych przesyłek z Chin
Przywrócenie VAT na import przesyłek o wartości do 22 euro to jedna z głównych zmian, wprowadzanych przez Unię Europejską pakietem dyrektyw dotyczącym e-commerce. Głównym celem wdrażanych rozwiązań jest ograniczenie zakupów z Chin, a tym samym wsparcie europejskich sprzedawców i rozwój handlu wewnątrzwspólnotowego. Skorzystać na tym mogą także polscy przedsiębiorcy.
Zmiana w rozliczaniu VAT dla ecommerce
Właścicieli sklepów internetowych czeka rewolucja dotycząca podatku VAT. Od 1 lipca 2021 r. firmy działające w Unii Europejskiej będą korzystać z ujednoliconego systemu rozliczania podatku VAT, co ma być korzystne zarówno dla sprzedających, jak i kupujących, a także dla budżetów państw członkowskich UE.
MŚP dominuje w polskim ecommerce
Liczba sklepów internetowych rośnie od kilku lat, ale rok 2020 był pod względem rozwoju tej branży rekordowy. Ze względu na obostrzenia związane z pandemią wielu przedsiębiorców było zmuszonych poszukiwać nowych kanałów dystrybucji, aby utrzymać swój biznes, stąd często decyzja o rozpoczęciu sprzedaży online. Przedsiębiorcy, którzy taką sprzedaż już prowadzili, obserwowali zwiększone zainteresowanie klientów. Platforma sklepów […]
Wejście Amazonu do Polski
Oficjalna strona Amazon.pl już działa, a to oznacza, że możemy już zamawiać produkty z polskiej witryny, znanego na całym świecie giganta e-commerce. Czy konkurencja ma się czego obawiać?
Będzie sklep Pepco online
Sklepy Pepco powoli opanowują polskie miasta. Widoczne są one zarówno w dużych aglomeracji, jak i w mniejszych miejscowościach. Szeroka gama produktów do domu, ubrania oraz akcesoria w niskich cenach kuszą klientów, którzy chętnie wracają na kolejne zakupy. Ponadto sklepy Pepco nierzadko znajdują się w galeriach handlowych, dlatego są łatwiej dostępne dla klientów. Jednak teraz, gdy […]
Handel online zniszczy stacjonarne sklepy
Od wielu lat handel online notuje rekordowe wzrosty. Odbywa się to nie tylko dzięki coraz bardziej napędzanej konsumpcji, ale też kosztem handlu tradycyjnego – coraz częściej zakupy robimy zdalnie. Wszyscy analitycy widzieli świetlaną przyszłość przed e-commerce, jednak pandemia koronawirusa sprawiła, że prognozy przestały być aktualne. E-handel rozwija się dużo szybciej, niż zakładano.