Unijne propozycje dotyczące transgranicznego e-handlu
maj30

Unijne propozycje dotyczące transgranicznego e-handlu

Choć polski handel elektroniczny rozwija się dynamicznie, jego dużym minusem pozostaje handel transgraniczny. Podobna sytuacja dotyczy całego e-handlu transgraniczego na terenie państw UE. Według badań Komisji Europejskiej, tylko 15 proc. e-klientów decyduje się na zakupy online w zagranicznym e-sklepie, a jedynie 7 proc. średnich przedsiębiorstw w Unii Europejskiej uruchamia sprzedaż trans graniczną.

Czytaj dalej
InPost ogranicza świadczenie usług listowych
maj19

InPost ogranicza świadczenie usług listowych

Jak poinformował Zarząd spółki InPost, podjęto decyzję o restrukturyzacji działalności tejże Grupy Kapitałowej w zakresie obsługi przesyłek listowych. Powodem ma być spadek rentowności w tym segmencie, do którego niewątpliwie przyczyniła się strata kontraktu na obsługę pocztową przesyłek sądowych na rzecz powszechnego operatora – Poczty Polskiej.

Czytaj dalej
Fałszywe SMS-y z InPostu
maj11

Fałszywe SMS-y z InPostu

Serwis niebezpiecznik.pl poinformował o fałszywych wiadomościach, rozsyłanych na numery telefonów komórkowych, dotyczące rzekomej paczki, którą należy odebrać w Paczkomatach InPostu. SMSy, podszywające się pod firmę InPost, wyłudzają od właściciela numeru kod, który rzekomo ma służyć odebraniu przesyłki, a w rzeczywistości postępowanie zgodnie z informacją zawartą we wiadomości skutkuje podwyższeniem rachunku za telefon o 30,75 zł, […]

Czytaj dalej
Uwaga na nową usługę PayPal
kw.29

Uwaga na nową usługę PayPal

PayPal, amerykańska firma działająca w obszarze usług płatniczych, zaoferowała nowy model doładowywania konta. Ku zaskoczeniu internautów i specjalistów z zakresu bezpieczeństwa transakcji finansowych dokonywanych online, PayPal prosi o podanie hasła, loginu oraz jednorazowego kodu SMS do bankowości internetowej.

Czytaj dalej
Ochrona danych osobowych użytkowników sieci na terenie UE
kw.21

Ochrona danych osobowych użytkowników sieci na terenie UE

Parlament Europejski zaakceptował opracowaną reformę przepisów dotyczących ochrony danych osobowych w sieci. Wszyscy użytkownicy będą mieli od tej pory kontrolę nad tym, w jaki sposób wykorzystuje się ich dane. Nowe prawo powstało w odpowiedzi na ciągle rozwijające się technologie internetowe i cyfrowe, które oprócz wiadomych korzyści, niosą także ryzyko cyberprzestępstw.

Czytaj dalej
Raport o problemach polskiego e-commerce
kw.15

Raport o problemach polskiego e-commerce

Eksperci z DELab UW przygotowali specjalny raport „Analiza mechanizmu geoblokowania w kontekście potencjalnego zakazu stosowania mechanizmu różnicowania cen w Unii Europejskiej w polskim transgranicznym handlu elektronicznym”. Wyniki raportu odzwierciedlają największe problemy w polskim e-handlu, które znacząco wpływają na jego niewielki w porównaniu z innymi krajami członkowskim UE ogólny wynik.

Czytaj dalej