Wyszukiwanie produktu za pomocą kodu GTIN
Lip07

Wyszukiwanie produktu za pomocą kodu GTIN

W przyszłym roku część polskich sklepów będzie musiała obowiązkowo znakować prezentowane produkty specjalnym numerem GTIN (Global Trade Item Number), tj. Globalnym Numerem Jednostki Handlowej. GTIN to specjalny numer kodu kreskowego, właściwy określonemu produktowi. Nowy obowiązek ma dotyczyć wszystkich e-sprzedawców, którzy korzystają z usług platformy Google Shopping.

Czytaj dalej
Brexit a handel internetowy
Cze30

Brexit a handel internetowy

W przeprowadzonym 23 czerwca b.r. referendum Brytyjczycy opowiedzieli się za wyjściem Wielkiej Brytanii z Unii Europejskiej. To trudne wydarzenie odbije się na całej gospodarce Unii Europejskiej, w tym także na branży e-commerce. Wychodząca z UE Wielka Brytania opuszcza wspólny rynek i zacznie być traktowana jako kraj trzeci. To spowoduje kłopoty dla polskich e-klientów, którzy chętnie […]

Czytaj dalej
Aplikacja Legalna Reklamacja
Cze24

Aplikacja Legalna Reklamacja

Zakupy przez Internet to wygoda i oszczędność czasu. Wobec nieustającej popularności tego kanału sprzedaży, zarówno ustawodawcy, jak i usługodawcy robią wszystko, by zakupy przez Internet były przede wszystkim bezpieczne i przyjemne. Dlatego powstają różnego rodzaju aplikacje, które mają ułatwić zakupy wszystkim e-klientom.

Czytaj dalej
InPost doręczy przesyłkę tego samego dnia
Cze14

InPost doręczy przesyłkę tego samego dnia

InPost dostarczy przesyłkę jeszcze tego samego dnia. Najbardziej znany prywatny operator pocztowy w naszym kraju, przygotował specjalną ofertę usług typu Same Day, dedykowaną branży e-commerce. Na razie usługa będzie dostępna na obszarze dziewięciu wybranych miast w kraju: Warszawy, Krakowa, Wrocławia, Łodzi, Katowic, poznania, Gdańska, Szczecina oraz Rzeszowa. Usługa Same Day ma być dostępna wyłącznie dla […]

Czytaj dalej
E-sklepy nadal stosują niedozwolone klauzule w regulaminach
Cze09

E-sklepy nadal stosują niedozwolone klauzule w regulaminach

W połowie kwietnia bieżącego roku zaczęły obowiązywać znowelizowane przepisy ustawy z dnia 16 lutego 2007 roku o ochronie konkurencji i konsumentów, dotyczące ochrony przed nieuczciwymi praktykami stosowanymi przez sklepy internetowe. Dzięki wprowadzonym zmianom poszerzono kompetencje Prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów w zakresie stosowania przez sklepy internetowe klauzul niedozwolonych. Odkąd zmiany weszły w życie, to […]

Czytaj dalej
PayPal PassPort
Cze02

PayPal PassPort

Wartość polskiego e-commerce wynosi około 8 miliardów złotych. Blisko 12 procent wszystkich polskich przedsiębiorstw prowadzi sprzedaż internetową, ale tylko co piąte decyduje sie na uruchomienie sprzedaży towarów za granice. Wśród głównych przyczyn blokujących rozwój polskiego handlu transgranicznego są m.in. wysokie koszty przesyłek oraz problemy z płatnościami.

Czytaj dalej