5 kluczowych trendów handlu online wg DNB Bank Polska


2020 rok będzie sporym wyzwaniem dla firm, które sprzedają swoje produkty i usługi przez internet. Aby nie wypaść z obiegu i nie stracić klientów, będą musiały współpracować pomiędzy branżami, efektywniej wykorzystywać zasoby, zaoferować klientom subskrypcję i dostosować się do nowinek technologicznych. Tak przewidują eksperci z DNB Bank Polska.

Przez internet kupujemy ubrania, części samochodowe, zamawiamy jajka od lokalnych rolników, rezerwujemy pobyty w hotelach czy zapisujemy się na masaż. Nie ma właściwie dziedziny gospodarki, która wciąż bardzo dobrze radzi sobie bez sprzedaży przez internet. Aktualnie jednak nie wystarczy mieć sprawnie działającego sklepu online, aby klienci sami do nas przychodzili – trzeba wpasować się w trendy!

E-commerce

Pierwszym trendem w handlu online jest… handel online, czyli e-commerce. Eksperci zauważają, że Polska jest bardzo atrakcyjnym rynkiem do wprowadzenia sprzedaży internetowej. Konsumenci są do tego przyzwyczajeni i reagują negatywnie, jeśli e-commerce w ich ulubionej marce jest niedostępny. Potwierdza to fakt, że prawie każdy sklep stacjonarny w Polsce ma swoją wersję online, a oprócz tego jest zarejestrowanych ok. 32 tys. podmiotów, które sprzedają tylko w Internecie. Dynamiczny wzrost tej gałęzi widać po tym, że jeszcze 6 lat temu było takich sklepów o 10 tys. mniej. Mimo tego, że aktualnie e-commerce stanowi tylko 7 proc. całego handlu w naszym kraju, to eksperci przewidują, że już za 3 lata ten udział wzrośnie do 10 proc.

Subskrypcje

Subskrypcje i abonamenty to aktualnie to, czego oczekują konsumenci. Nikogo nie dziwi już fakt, że co miesiąc płacimy pewną kwotę, aby w każdym miejscu i czasie słuchać muzyki lub oglądać filmy – bez reklam, na żądanie, w doskonałej jakości. Ewa Białek z DNB Bank Polska podkreśla, że z ekonomii subskrypcji powinny też korzystać inne branże. Stały abonament pozwala nawiązać długotrwałą relację z klientem i lepiej zrozumieć jego potrzeby. A dla konsumenta płatność w ratach jest wygodniejsza i mniej odczuwalna dla portfela niż jednorazowo.

Ekologia

GUS donosi, że aż 90 proc. odpadów w Polsce pochodzi z przemysłu. Trzeba więc wykorzystywać surowce raz jeszcze. Ten trend to gospodarka w obiegu zamkniętym, która zakłada, że raz przetworzone surowce mogą być ponownie wykorzystane. Ostatnio takie działania wdrożyły duże marki odzieżowe. Nieużywane ubrania można zwrócić w sklepach, a w zamian za to dostać zniżkę na zakup nowych. Nacisk na ekologię jest w prowadzeniu nowoczesnych firm niezbędny, bo wpływa na ich wizerunek w całym otoczeniu biznesu.

5G

Szybki i niezawodny internet jest potrzebny nie tylko w naszych domach, ale w głównej mierze w wielkich firmach. Dzięki niemu można lepiej zarządzać zasobami magazynowymi, szybciej dostarczać produkty, zmniejszać koszty i zwiększać wydajność. 5G to ulepszona wersja połączeń internetowych, których używamy obecnie – ma działać szybciej i zużywać nawet o 90 proc. mniej energii w urządzeniach.

Partnerstwo

Według ekspertów z DNB Bank Polska firmy w 2020 roku będą musiały postawić na współpracę, także między branżami. Ma to być odpowiedź na oczekiwania klientów, którzy chcą kupować produkty i usługi jeszcze wygodniej. Dlatego opłaca się otwierać kina i kawiarnie w galeriach handlowych, a w gabinetach dentystycznych oferować dodatkowo opiekę dla dzieci.

Co przyniesie 2020 rok w handlu online? Dowiemy się już wkrótce z działań najlepszych, którymi warto od razu się zainspirować i wdrożyć na własnym polu.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.