Co się wydarzy w handlu online w 2019?

zakupy online

Wraz z nowym rokiem analitycy podają trendy, które będą dominować w najbliższym miesiącach w danym sektorze. W handlu internetowym przewiduje się kolejny, bardzo silny rok rozwoju. Wraz z pojawieniem się nowoczesnych rozwiązań obsługi klienta rozszerzania działalności jest prostsze i mniej kosztowane, co daje szanse mniejszym firmom. Jaki będzie handel online w 2019 roku? Czy wydarzy się coś rewolucyjnego? Poniżej najważniejsze zapowiedzi specjalistów z branży.

Po pierwsze – spersonalizowany

Mając widzę na temat naszych klientów – ich potrzeb, zainteresowań oraz możliwości finansowych – znacznie łatwiej stworzyć doskonałą ofertę. Budowanie relacji również jest dużo prostsze. W ciągu najbliższych miesięcy personalizacja będzie także dotyczyć promocji, które realizowane będą według klucza wiedzy o kliencie, dają większe szanse na sfinalizowanie zakupu. Za pośrednictwem optymalnych danych powstawać będą unikatowe reklamy internetowe i programy lojalnościowe, dzięki którym przywiązanie klienta do danej marki będzie można utrzymać na dłużej.

Po drugie – zautomatyzowany

Całodobowa obsługa sklepu internetowego niegdyś wiązała się z wysokimi kosztami. Teraz za sprawą automatycznych narządzi do kontaktu, każdy, nawet najmniejszy sklep czy przedsiębiorstwo może oferować wsparcie przez całą dobę, 7 dni w tygodniu. Chatboty zastępują konsultantów pierwszego kontaktu, których szczególnie w okresie zwiększonej sprzedaży potrzeba więcej. Jednak to narządzenie, ma ograniczony zasób słownictwa, dlatego chatboty umożliwiają tylko wstępne rozeznanie z klientem. Niemniej pozwalają na obsługę kilku klientów jednocześnie, co bywa bardzo cenne w utrzymaniu zainteresowania danym produktem.

Po trzecie – inteligentny

Wzbogacenie handlu online o technologiczne udogodnienia to warunek rozwoju na przyszłość. Za sprawą sztucznej inteligencji można budować swoją siatkę kontaktów i informacji o klientach. Dane te służą również do poprawiania wszystkich aspektów działalności, zwłaszcza jakości produktów, obsługi bezpośredniej i dopasowania do aktualnych potrzeb konsumentów. Ma to na celu ułatwienie kupującym podjęcie decyzji, gdyż zakupy mają być szybkie i wygodne. Nowością w 2019 roku w wielu sklepach online może być funkcją głosowego wyszukiwania produktów, dzięki specjalnej opcji w wyszukiwarce.

Po czwarte – ekologiczny

Bardzo silny trend dbania o środowisko i tworzenia ekologicznych produktów widoczny będzie również w sprzedaży internetowej. Sklepy, które dbają o swój asortyment i są przyjazne dla naturalnego środowiska zyskają uznanie w oczach coraz bardziej świadomych konsumentów. Wizerunek ekologicznej firmy oraz wzbogacenie oferty o naturalne produkty ze sprawdzonych źródeł to zalecany kierunek na rozwój handlu online w 2019 roku. Takie sklepy internetowe mogą liczyć na wzrost sprzedaży.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.