Dobrze, bo tanio?

Polacy już na dobre przekonali się do zakupów w internecie. Handel online przeżył ogromny boom i bez przesady można powiedzieć, że nadal kwitnie. W Sieci znajdziemy nieprzeliczone oferty tysięcy sklepów. Ogrom możliwości sprawia, iż czasami ciężko się w tym wszystkim połapać i odnaleźć. Jak wybrać najlepszą ofertę spośród tysiąca innych? Rozwiązaniem problemu mogą być internetowe porównywarki cen.

Porównywarka cen to serwis sieciowy, który daje nam dostęp do oferty wielu (setek, a nawet tysięcy) sklepów. Oczywiście oznacza to niesamowitą oszczędność czasu – nie musimy tropić ofert na własną rękę, za pomocą wyszukiwarek lub przeglądając witryny poszczególnych sklepów. Co więcej, porównywarki cen pozwalają też oszczędzić pieniądze, gdyż dzięki nim w ciągu kilku chwil możemy z ogromnego rynku wyłuskać sprzedawcę oferującego najkorzystniejszą cenę. W chwili obecnej standardem już jest, że wyszukiwarki cenowe udostępniają nie tylko oferty towarów, ale też usług (np. wycieczki zagraniczne).

Jak to działa w praktyce? Porównywarka cen posiada wciąż aktualizowaną bazę ofert oraz wyszukiwarkę, dzięki której możemy te oferty sortować. Filtry wyszukiwania są definiowalne w bardzo szerokim zakresie. Dzięki temu możemy błyskawicznie znaleźć towar konkretnie odpowiadający naszym potrzebom. Dla przykładu – kupując obuwie zaznaczamy, że ma to być półbut, elegancki, rozmiar 46, ze skóry, w kolorze czarnym i serwis po chwili wyświetla nam wszystkie oferty pasujące do naszego zapytania. Proste i użyteczne.

Porównywarki cenowe nieustannie podnoszą atrakcyjność swoich usług, poszerzając listę udostępnianych funkcjonalności. Znajdziemy tam takie rzeczy jak alarmy cenowe, dzięki którym zostaniemy powiadomieni, gdy szukany przez nas towar będzie sprzedawany po cenie obniżonej do oczekiwanego poziomu. Regułą już jest oferowanie klientom darmowych poradników kupującego, często tematycznych i szczegółowych. Pozwalają one sensownie i mądrze wybrać towar określonego typu (np. wyjaśniając na co konkretnie zwrócić uwagę kupując aparat fotograficzny).

Niezwykle istotną pomocą jaką tego typu serwisy dostarczają klientowi są opinie innych kupujących. Są one pozostawiane przez tych, którzy już skorzystali z usług danego sklepu lub, w niektórych przypadkach, pobierane z zewnętrznego portalu konsumenckiego (taką współpracującą parą jest np. Skąpiec.pl i Opinego.pl). W sytuacji, gdy opinii jest już bardzo dużo i nie sposób je przejrzeć, serwis może udostępniać przejrzyste statystyki bazujące na zasobach zgromadzonych ocen.

Wyszukiwarki cenowe współpracuję tylko ze sklepami, z którymi podpisały umowę. Jest to pewna gwarancja jakości. Jednak nie zawsze działa. Często sklepy stosuję nieuczciwą strategię ściągania klientów na swoją witrynę – oferują towar w super cenie, który oczywiście okazuje się niedostępny (wyczerpane zapasy…).

Wyszukiwarki cenowe są niezwykle popularnym narzędziem zakupów. Z roku na rok osiągają coraz większe obroty. Nic dziwnego – oferowane przez nie usługi są rzeczywiście dużym udogodnieniem. Na świecie dominują serwisy shopzilla.com (USA) oraz shopping.com (UK). W Polsce mamy innych graczy. Jest już ich całkiem sporo (skpiec.pl, ceneo.pl, kupujemy.pl, nokaut.pl, sklepy24.pl, 9sekund.pl, promosfera.pl. Lowca-okazji.pl, radar.pl, smartbay.pl, bazarcen.pl, okzje-info.pl i inne). Różnią się one udostępnianymi funkcjonalnościami i wielkością bazy posiadanych ofert.

Decydując się na skorzystanie z ich usług i zakup za pośrednictwem któregoś z tych serwisów, powinniśmy zwrócić uwagę na to, co napisali o danym sklepie poprzedni klienci. System opinii w większości przypadków jest skuteczny i daje miarodajną ocenę jakości obsługi oraz towaru. Rzecz jasna, że im więcej sądów wydanych przez internautów, tym lepiej – pojedyncze opinie mogą być sfabrykowane przez samego sprzedawcę, jednak nikt raczej nie wprowadzi do bazy kilkudziesięciu wpisów.

Tagi:

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *