Dwa lata Groupona

urodziny Groupona

Groupon to już nie tylko oferty lokalne, ale także turystyczne i produktowe, a nawet… sposób na zaręczyny

Warszawa, 27 kwietnia 2012, – Groupon – lider rynku zakupów grupowych – świętuje drugą rocznicę obecności w Polsce. Ostatnie 12 miesięcy upłynęły w Grouponie na umacnianiu zdobytej pozycji rynkowej oraz wdrażaniu nowych usług i rozwiązań technologicznych.

Groupon jest na stałe obecny już w 33 polskich miastach, w których zbudował profesjonalną sieć konsultantów współpracujących z kilkunastoma tysiącami partnerów biznesowych. Wiosną 2011 roku serwis Groupon wzbogacił się o zintegrowaną ofertę turystyczną i hotelową Groupon Travel, zaś latem 2011 roku uruchomiona została platforma Groupon Shopping z ofertami na odzież, kosmetyki, biżuterię, elektronikę czy akcesoria domowe. Obecnie każdego dnia, włącznie z weekendami i dniami świątecznymi, do klientów Grouponu trafia 50-70 premierowych ofert z rynków lokalnych i kanałów ogólnopolskich.

Skalę rozwoju rynkowego dobrze ilustruje fakt, iż od początku działalności firmy w Polsce, klienci Grouponu zaoszczędzili łącznie już ok. 1,1 mld zł, z czego większość w ciągu ostatniego roku!

Groupon 2.0

Ostatni rok upłynął w Grouponie na wdrażaniu strategii Groupon 2.0, w której – oprócz poszerzania oferty o nowe produkty i usługi – kluczową rolę odgrywają nowoczesne rozwiązania technologiczne.

W ręce polskich klientów trafiły bezpłatne aplikacje na najpopularniejsze platformy mobilne: Android, iOS, Windows Phone oraz Symbian. Gotowa jest już także wersja serwisu Groupon na praktycznie każde urządzenie mobilne, wyposażone w przeglądarkę i bezprzewodowy dostęp do Internetu. Rozwiązania sieciowe i mobilne przeznaczone są nie tylko dla klientów, ale także dla partnerów biznesowych Grouponu. Uruchomiony został dla nich portal partnerski do rozliczania kuponów online oraz wdrożono program wypożyczania skanerów kodów kreskowych, dostępny dla każdego partnera, który sprzedał większą liczbę kuponów lub spodziewa się dużej ilości klientów z kuponami w krótkim czasie. Dla partnerów powstały także dedykowane aplikacje na smartfony z systemami Android i iOS, umożliwiające błyskawiczne i bezprzewodowe rozliczanie kuponów. Dzięki technologiom mobilnym Groupon chce nie tylko usprawnić sprzedaż i wykorzystanie kuponów, ale także wyeliminować konieczność ich drukowania.

Jeszcze przed rokiem mobilna sprzedaż ofert praktycznie nie istniała, podczas gdy obecnie na rynku północnoamerykańskim już co czwarty groupon kupowany jest przez smartfony i tablety. Jest to trend, za którym Groupon podąża na całym świecie, także w Polsce.

Ciekawe i rekordowe oferty

Drugi rok działalności Grouponu w Polsce obfitował w oferty nowe, ciekawe i zaskakujące. Wśród nich znalazła się wyjątkowa – nawet na skalę światową – oferta, która w Walentynki trafiła do tylko jednej osoby. Wspólnie z Sebastianem, jednym z naszych stałych klientów, przygotowaliśmy ofertę zaręczynową, skierowaną do jego narzeczonej Anny. Oferta została natychmiast „wykupiona”, a szczęśliwi narzeczeni wspólnie z Grouponem wybrali się w wymarzoną podróż po Europie.

Dotychczas niepobitym rekordem sprzedażowym była oferta 25 zł zamiast 50 zł za bilet do Śląskiego Wesołego Miasteczka w Chorzowie. W ciągu kilku dni nabywców znalazło w sumie ok. 30 tysięcy grouponów na tę ofertę. Aby umożliwić sprawną obsługę ogromnej liczby klientów, Groupon udostępnił parterowi gotowe stanowiska z komputerami i skanerami kodów. Obecnie tego typu rozwiązanie jest dostępne dla każdego partnera Grouponu, który sprzeda ponad 500 kuponów lub spodziewa się w krótkim czasie ponad 300 klientów z kuponami.
Rekordowym powodzeniem w całej Polsce cieszyły się również oferty kilkukrotnie przygotowywane z siecią drogerii kosmetycznych Yves Rocher – łącznie kupiono ponad 10 tysięcy kuponów zniżkowych na zakup kosmetyków.

Pod koniec 2011 roku jedną z najszybciej wyprzedanych ofert ogólnopolskich była propozycja przygotowana wspólnie z operatorem Play. Ponad 2 tysiące smartfonów RedBull Mobile One z systemem Android, dostępnych w cenie 299 zł zamiast 699 zł, znalazło nabywców w ciągu zaledwie 12 godzin.

W ofercie Grouponu nie zabrakło także ofert luksusowych, dostępnych dla klientów z grubszym portfelem:
• zniżka o wartości 33 000 zł na zakup nowego sportowego Lotusa Elise za 3 000 zł
• zniżka o wartości 220 000 zł na mieszkanie w Triton Park na Ochocie za 22 000 zł
• do 45% taniej za zakup mieszkania w Wawrze – od 15 000 zł za groupon wart 275 495 zł
• 4 000 zł za groupon zniżkowy wart 40 000 na zakup apartamentu w Bułgarii
• 2500 zł za groupon wart 18 500 zł na zakup wybranego Mercedesa klasy B

Tagi: ,

1 komentarz

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *