Etykieta prawdę Ci powie

prawo

Handel internetowy to mocna gałąź gospodarki światowej. Coroczne wyniki sprzedaży e-sklepów pozwalają niektórym specjalistom przypuszczać, że w przyszłości cały handel przeniesie się do sieci, a tradycyjne sklepy zamienią się w punkty przymiarek. Popularność ma swoją cenę. E-klienci mają wymagania, a silna konkurencja sprawia, że właściciele e-sklepów muszą nadążać za rosnącymi oczekiwaniami potencjalnych e-konsumentów. Warunkiem powodzenia branży jest spójne i jednolite prawo oraz standardy, regulujące kwestie handlu elektronicznego.

Jak informuje serwis evigo.pl, Polska jest na etapie tworzenia ogólnych standardów dotyczących treści etykiety informującej o głównych cechach oferowanego towaru. Z inicjatywy Instytutu Logistyki i Magazynowania – GS 1 Polski oraz Izby Gospodarki Elektronicznej ma zostać opracowany wspólny katalog danych produktowych, który ułatwi tworzenie podstawowych opisów produktu. W Polsce obowiązkiem każdego e-sprzedawcy jest poinformowanie e-klienta o głównych cechach towaru jeszcze przed dokonaniem przezeń zakupu. Jednak w praktyce nikt nie wie, czym te główne cechy są. A jak wiadomo, etykieta towaru to swego rodzaju magnez, który przyciąga klientów. Aby wszystko było zgodne z obowiązującym prawem, niezbędne jest stworzenie ogólnego wzorca, który posłuży producentom i właścicielom e-sklepów do tworzenia rzetelnych etykiet produktu, zawierających opis jego właściwości, by e-klient mógł dokonać dobrego wyboru spośród wielu ofert. Pamiętajmy, że źle skonstruowana etykieta towaru daje e-klientowi prawo zwrotu na koszt sklepu. Dlatego, by nie narażać się na tego typu kosztowne i nieprzyjemne sytuacje, ma powstać jednolity wzorzec etykiet danych produktów. Ujednolicenie tych informacji przyniesie lepszą współpracę na linii sprzedawca-klient oraz pozwoli ograniczyć niezadowolenie klientów z dokonanych zakupów.

Współpraca Instytutu Logistyki i Magazynowania GS 1 Polska oraz Izby Gospodarki Elektronicznej jest realizowana w ramach ogólnopolskiego projektu „Label Power. Siła etykiety”.

Tagi:

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *