Kampania reklamowa w Allegro

Allegro logo

Najpopularniejszy w Polsce serwis aukcyjny Allegro czekają spore zmiany. Jak podaje Dziennik Gazeta Prawna, wkrótce na szeroką skalę pojawią się reklamy. Grupa Allegro, która do tej pory nie korzystała z tego rodzaju promocji, zamierza wykorzystać możliwości z niej płynące. Podniesienie atrakcyjności oferty, zachęcanie klientów do ponownych zakupów i wsparcie sprzedaży użytkowników serwisu to tylko niektóre cele nowego przedsięwzięcia.

Reklamy mają być kierowane do konkretnej grupy odbiorców. Allegro dobrze zna preferencje kupujących. To pozwoli kierować określone reklamy do wyselekcjonowanych uprzednio użytkowników na podstawie historii ich aktywności. Jak informuje Dziennik Gazeta Prawna, to o wiele tańsza forma marketingu niż tradycyjna reklama. Wysyłanie reklam do masowego odbiorcy jest zdecydowanie mniej skuteczne. Odbiorcy takich przypadkowych reklam są zmęczeni ich wielością i natręctwem, co zdecydowanie zniechęca potencjalnego klienta do zapoznania się z oferowanym produktem czy usługą. Dopasowanie treści reklam do preferencji klienta będzie o wiele korzystniejsze.

Serwis Allegro zamierza połączyć możliwości reklamy online i offline. Po prezentacji wybranej marki i produktu na specjalnie zorganizowanej imprezie, proces zakupu będzie miał swój finał w sieci, czytamy w Dzienniku.

Nowa akcja skierowana jest przede wszystkim do tych partnerów serwisu, którzy należą do specjalnej Strefy Marek Allegro lub posiadają status klienta VIP. Drobniejsi sprzedawcy mają do dyspozycji funkcję Allegro Ads, czyli pozycjonowanie produktu w wyszukiwarce po uprzednim wpisaniu kluczowych słów.

Ceny nowych reklam będą zależne od wielkości, rozmachu i efektów przeprowadzonej kampanii reklamowej. Specjaliści z rynku reklamy przypuszczają, że jest to pierwszy krok serwisu aukcyjnego w walce o należne mu miejsce w segmencie reklamy internetowej, czytamy w Dzienniku. Liczne grono klientów i niesłabnąca popularność pozwolą w przyszłości wyjść poza strefę reklamy kierowanej wyłącznie do klientów serwisu.

Tagi:

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *