Nieprawdziwe doniesienia o sprzedaży Allegro

Allegro logo

W zeszłym tygodniu agencja Reuters podała informację o rzekomej sprzedaży serwisu aukcyjnego Allegro. Według informacji agencji, południowoafrykański koncern Naspers, będący właścicielem największego w Polsce portalu sprzedażowego, chciał wycofać swoje aktywa w Europie Wschodniej i przenieść inwestycje na bardziej dochodowy rynek, m.in. Chiny i Brazylię. Wśród potencjalnych kupców serwisu Reuters wymienił Grupę Wirtualnej Polski oraz Onet, należący do szwajcarsko-niemieckiej grupy Ringer Axel Springer.

Rzeczniczka prasowa Naspersa, Meloy Horn zdecydowanie zaprzecza tym rewelacjom. W specjalnym oświadczeniu przesłanym do Reuters mówi, że: „Allegro to silny, dochodowy biznes e-commerce’owy i nie mamy żadnych planów związanych z jego sprzedażą”.

Grupa Allegro została zakupiona przez Naspers w marcu 2008 roku za łączną sumę 946 milionów funtów, co w przeliczeniu na złotówki daje wartość około 5 milionów złotych.

Nieprawdziwe informacje mogą mieć związek ze zmianami zachodzącymi w grupie Allegro, tj. zwolnieniami pracowników (170 osób), koncentracją nad rozwojem aplikacji mobilnych czy sprzedażą Grupy Bankier.pl, która przeszła w posiadanie skandynawskiego Bonnier Business, będącego wydawcą Pulsu Biznesu.

Międzynarodowy koncern medialno-internetowy Naspers ma udziały w firmach 130 państw. W Polsce, oprócz serwisu Allegro, należy do niego portal ogłoszeniowy OLX, OtoMoto, OtoDom, platforma płatności PayU, porównywarkę Ceneo, komunikator internetowy GG i strona Wykop.pl. Główne obszary działalności koncernu to płatna telewizja, e-commerce i prasa. W Europie działa m.in. na rynku polskim, rosyjskim, greckim i holenderskim. Roczne przychody Naspersa sięgają blisko 20 miliardów złotych, czytamy na biztok.pl.

Tagi:

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *