Porównywarka ubrań Lookmash

porównywarka ubrań lookmash

Idąc do odzieżowego sklepu stacjonarnego czy oglądając ubrania online często zastanawiamy się, jak będziemy w nich wyglądali. Są klienci, którzy od razu wiedzą co chcą kupić i szukają konkretnych produktów, ale są i tacy, którzy potrafią godzinami rozmyślać, czy będą lepiej wyglądać w produkcie A czy B.

Na pomoc przyszli programiści z Trójmiasta, którzy, jako pierwsi na świecie, stworzyli jedyną w swoim rodzaju porównywarkę ubrań. Warto dodać, że cena podczas porównywania nie gra roli. Tutaj inni użytkownicy tej aplikacji decydować będą, czy w np. danych spodniach będziemy wyglądać dobrze.

Pomysł na aplikację LOOKMASH (www.lookmash.net) powstał w wyniku kłótni jednego z programistów, Łukasza Brzezińskiego, ze swoją żoną. Powodem kłótni była koszula, a właściwie decyzja, w której koszuli będzie on wyglądał lepiej. Brak konsensusu sprawił, że młody twórca zaczął szukać opinii innych w internecie. Kiedy takowej nie znalazł, postanowił samemu rozwiązać problem często występujący w przymierzalniach sklepowych. Razem z zespołem stworzył właśnie aplikację Lookmash, która pozwala na porównywanie zdjęć ubrań oraz głosowanie na nie w taki sposób, aby na końcu wybrać najlepszy zestaw.

W 2011 roku została również założona spółka LOOKMASH, w którą 125 tys. euro zainwestował SpeedUp Venture Capital Group.

Zamierzeniem twórców widgetu jest to, aby w każdym sklepie odzieżowym znajdowały się tablety z zainstalowaną aplikacją Lookmash, w celu porównania odzieży przed dokonaniem zakupu. Aplikacja jest również dostępna na smartfonach. Łukasz Brzeziński twierdzi, że jego widget zdetronizuje popularne jak dotąd MMS-y, które służyły do wysyłania zdjęć odzieży znajomym, którzy w ten sposób pomagali oceniać produkt. Sama aplikacja dostępna jest na różne smartfony i oferuje takie funkcje jak korzystanie z porad stylistów, powiadomień znajomych czy opiniowania. Samemu także możemy umieszczać produkty w aplikacji – robimy zdjęcie jednego produktu i umieszczamy go w pierwszym polu, robimy drugie zdjęcie i umieszczamy je w drugim polu. Następnie pozostaje nam tylko czekać na opinie innych użytkowników aplikacji.

Obecnie z Lookmash korzysta około pół miliona zarejestrowanych użytkowników z całego świata. Korzystając z tej popularności spółka Lookmash zamierza podbić rynek brytyjski, niemiecki i skandynawski.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.