Portal KodyRabatowe.pl analizuje transakcje internetowe

Kody rabatowe

Portal KodyRabatowe.pl, członek grupy International Coupons w skład której wchodzi 19 portali oferujących kody rabatowe, opublikował niedawno raport, w którym zbadał przyzwyczajenia e-klientów odnośnie zakupów online, a także postarał się odpowiedzieć na pytanie – dlaczego chętniej i częściej kupujemy w tym a nie innym e-sklepie, dlaczego w jeszcze innym w ogóle nie robimy zakupów, a także co sprawia, że wracamy do danego e-sklepu – ceny produktów? Czas dostawy?

Portal KodyRabatowe.pl przeanalizował około 30 000 transakcji dokonywanych na co dzień w naszych rodzimych e-sklepach. Wyniki mogą wydawać się zaskakujące, ponieważ zdawać by się mogło, że to właśnie weekend jest czasem, kiedy najczęściej kupujemy w Internecie. Raport pokazuje jednak, że najchętniej dokonujemy zakupów na początku tygodnia, a właśnie najrzadziej – w weekendy. Poniedziałek jest dniem, kiedy co piąte zakupy online są finalizowane, co daje 19,5% ogólnej sumy transakcji, natomiast w niedzielę – dokonujemy jedynie 12% zakupów. Najmniej transakcji dokonywanych jest w sobotę – tylko 9%.  – W dni wolne od pracy ludzie często nie mają ochoty spędzać czasu, wertując kolejne strony w sieci. Dla sprzedawców ważne jest, aby aktywizować swoje działania w porach, w których zainteresowanie zakupami w sieci jest jak największe. Możliwość wykorzystania niektórych kanałów komunikacyjnych, takich jak newsletter czy social media, jest nieograniczona. Warto jednak maksymalnie zoptymalizować ich użyteczność – trend wyjaśnia Kamil Brożek, piastujący funkcję Polish Market Managera w portalu.

Podobnie jest z porą, kiedy najchętniej kupujemy. Najwięcej transakcji zawieranych jest w godzinach od 19:00 do 22:00. Jeśli chodzi o godziny poranne, częściej kupujemy w godzinach 10:00 – 13:00. Z raportu dowiemy się także, że to właśnie Internauci w grupie wiekowej 24-34 lata najczęściej kupują online. Ankietowane kobiety oświadczyły, że najczęściej szukają w Internecie odzieży (64%), obuwia (57%) i kosmetyków (57%), a mężczyźni – elektroniki (75%) i AGD (58%).

Dane te, dostępne na portalu KodyRabatowe.pl, pozwolą właścicielom e-sklepów przeanalizować swoje dotychczasowe działania związana z promocją sklepów i zwiększyć sprzedać, a także zainteresowanie swoim towarem.

Tagi:

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *