Program Ochrony Kupujących na Allegro

Allegro logo

Allegro jest najpopularniejszą w Polsce platformą zakupów online, funkcjonuje do wielu lat i jest stale udoskonalana. Aby dodatkowo zwiększyć bezpieczeństwo transakcji wprowadzono Program Ochrony Kupujących. Czym jest i na czym polega?

Większość zakupów dokonywanych na Allegro przebiega sprawnie i bez większych problemów, a to dlatego, że kupujący mogą zweryfikować sprzedawcę, zapoznać się z opiniami o nim oraz sprawdzić, jak długo i jak często sprzedaje coś za pośrednictwem Internetu. Jednak nawet najbardziej ostrożnym allegrowiczom zdarza się trafić na nieuczciwego sprzedawcę, który nie dostarczy towaru mimo zapłaty, czy też dostarczy towar wadliwy lub niezgodny z opisem.

Jak działa Program Ochrony Kupujących Allegro?

Program Ochrony Kupujących został stworzony po to, aby w takiej sytuacji zrekompensować kupującemu poniesioną szkodę. Allegro zwraca nawet 100% wartości towaru do 10 000 zł, a także koszty przesyłki do 100 zł, jeśli płatność była dokonana za pośrednictwem Allegro Finanse. Wniosek o wypłatę rekompensaty można złożyć między 14 a 180 dniem od dokonania zakupu. Jednak w uzasadnionych przypadkach termin ten może zostać wydłużony.

Allegro przed skorzystaniem z tej procedury zachęca do przeprowadzenia dyskusji ze sprzedawcą. Jest to próba polubownego rozwiązania sporu. Na prośbę stron do dyskusji może dołączyć pracownik Allegro, który spróbuje pomóc. Jeśli jednak nie przyniesie to skutku, należy wypełnić formularz Programu Ochrony Kupujących. Dodatkowo w sytuacjach, gdy zakupiony towar nie zostanie dostarczony, Allegro na prośbę kupującego zgłosi sprawę na policję.

Po złożeniu formularza POK Allegro poinformuje nas w ciągu 5 dni o podjętej decyzji, a wypłata ewentualnej rekompensaty nastąpi w terminie do tygodnia od wypełnienia wniosku. W takim wypadku sprzedawcy nie ominą konsekwencje. Najczęściej stosuje się tu blokadę konta do chwili wyjaśnienia sprawy lub zwrotu wypłaconej rekompensaty, co dla sprzedawców przeprowadzających wiele transakcji może być problemem. Kupujący w chwili otrzymania rekompensaty przenosi na Allegro wierzytelności przysługujące mu względem sprzedawcy. Na tej podstawie Allegro ma prawo dochodzić zwrotu wypłaconej kwoty już bezpośrednio od sprzedającego. Do kwoty wypłaconej rekompensaty dochodzą również wszystkie powstałe po drodze koszty. Ostatecznie dochodzenie roszczenia może się skończyć nawet na drodze sądowej.

Z POK nie można skorzystać gdy:

  • transakcja odbyła się poza Allegro,
  • gdy kupujący nie przestrzegał zasad serwisu lub nie uregulował należnych opłat,
  • gdy rekompensata została wypłacona w innej formie (np. w ramach ubezpieczenia karty kredytowej) lub jeśli sprzedawca zwrócił pieniądze,
  • gdy sprzedawcy zapłacono gotówką przy odbiorze,
  • gdy zakupiony przedmiot zaginął lub uległ uszkodzeniu podczas transportu z winy przewoźnika.
Tagi:

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.