Program ochrony sprzedającego w Przelewy24

Przlewy 24

Przelewy24 uruchomił program ochrony sprzedających korzystających z systemu PayPal. Jak podaje serwis:

„PayPal pomoże Ci zminimalizować straty, które mogą być spowodowane nieautoryzowanymi płatnościami lub zgłoszeniami w sprawie nieotrzymania przedmiotu. Jeśli np. okaże się, że wysłana na Twoje konto płatność nie była autoryzowana przez właściciela karty kredytowej lub kupujący zgłosi, że nie otrzymał przedmiotu i transakcja zostaje zablokowana lub cofnięta, PayPal pomoże Ci odzyskać pełną kwotę. Upewnij się tylko, że spełniasz wszystkie kryteria, aby kwalifikować się do objęcia Ochroną sprzedających.”

Aby skorzystać z programu :

  • brane jest pod uwagę jedynie jedno konto PayPal, które zostało użyte do wykonania przelewu,
  • ochronie nie mogą być poddane towary np. cyfrowe lub usługi, a jedynie towary materialne,
  • przy transakcji musi być zaznaczona informacja, że kwalifikuje się do programu ochrony sprzedających,
  • szczegóły transakcji muszą zawierać adres do wysyłki,
  • jeśli płatność nie była autoryzowana, wymagane jest okazanie dowodu wysyłki, a w przypadku nie otrzymania przedmiotu – dowodu dostawy,
  • przedmioty powinny być wysyłane na adres podany w szczegółach transakcji.

Oprócz ww. warunków brana będzie jeszcze pod uwagę ilość reklamacji, które otrzymał sprzedający, a także stosunek sumy zwrotów płatności oraz cofniętych transakcji do sumy płatności, które wpłynęły na konto sprzedającego.

Kolejnymi warunkami są takie, które w ciągu ostatnich 30 dni zostały spełnione:

  • sprzedający na koncie PayPal odnotował poniżej 100 reklamacji, zwrotów lub cofniętych płatnościami,
  • wskaźnik sumy reklamacji, cofniętych transakcji lub zwrotów płatności był poniżej 1%.

Nie spełnienie wszystkich ww. warunków oznacza, że transakcje sprzedającego nie zostaną objęte programem ochrony sprzedających na 90 dni. Po tym czasie wyniki zostaną ponownie obliczone i zostanie podjęta decyzja, czy sprzedający zostanie objęty programem czy nie.

Serwis Przelewy24, w przypadku nieautoryzowanych płatności i nieotrzymania przesyłki, radzi:

  • wysyłaj ostrożnie,
  • użyj programu śledzącego IP,
  • śledź swoją przesyłkę,
  • zidentyfikuj podejrzane zachowanie,
  • bądź w kontakcie z klientami.

Szczegóły dostępne na: http://www.paypal.com/pl/umowa-z-uzytkownikiem

Tagi: , ,

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *