Regulacja cen za przesyłki zagraniczne

kurier

Wartość rynku zakupów internetowych rośnie od lat na całym świecie. To cieszący się nieustającą popularnością kanał dystrybucji i zakupu towarów, który mimo niemal nieograniczonego dostępu, ma swoje niedociągnięcia. Jednym z nich jest koszt przesyłki wysyłanej za granicę. Jak podają cenniku usług pocztowych i kurierskich, ceny przesyłek wysyłanych do innego kraju mogą być nawet kilkakrotnie wyższe w porównaniu z cenami przesyłek doręczanych na terenie tego samego kraju. Taka sytuacja skutecznie zniechęca zagranicznych e-klientów do robienia zakupów, co z kolei przekłada się na potencjał i wyniki sektora e-handlu. Według danych serwisu portalspozywczy.pl, na zagraniczne e-zakupy decyduje się tylko 15 proc. e-klientów.

Komisja Europejska pracuje nad nowymi przepisami, które mają uregulować cenniki przesyłek zagranicznych. Nowe przepisy mają być skierowane nie tylko do klientów indywidualnych, ale także małych i średnich firm, handlujących w sieci. Wysokie koszty dostaw zniechęcają kupujących. Komisja Europejska nie zamierza tworzyć sztywnego cennika opłat za przesyłki zagraniczne, ale zaproponować takie unormowanie cen, które pozwoli poprawić wyniki transgranicznego e-handlu na terenie państw Unii Europejskiej. Według ustaleń Komisji Europejskiej, wysokie ceny przesyłek nie zawsze realnie odzwierciedlają prawdziwy koszt jej doręczenia. Obniżenie kosztów dostawy ułatwiłoby e-klientom dostęp do tych towarów, których w rodzimych sklepach internetowych nie ma, lub do tych zdecydowanie tańszych za granicą, ale na zakup których nie decydowali się ze względu na koszt przesyłki.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *