Reklama w handlu online

reklama online

tashatuvango/bigstockphoto.com

Prowadzenie firmy w internecie wymaga odpowiedniej promocji i działań marketingowych, aby dotrzeć do jak największej grupy odbiorców. O sukcesie sklepu on-line świadczy właśnie dotarcie do potencjalnego nabywcy. Sposobem, który pomaga to osiągnąć jest odpowiednia promocja i reklama. Duże przedsiębiorstwa inwestują ogromne nakłady w promocję swoich sklepów w sieci i najczęściej zlecają to firmom, które świadczą takie usługi profesjonalnie. Warto nadmienić, że promocja sklepu on-line jest bardzo czasochłonna i trudna zarazem. Handel on-line wymaga nieustannej obserwacji rynku, poszukiwania nowych kanałów dotarcia do odbiorców (prcalling.com).

Aktywna reklama sklepu internetowego jest kluczowym elementem, który generuje sukces w e-handlu. Rynek oferuje wiele narzędzi, które wpływają na zwiększenie zainteresowania, a co za tym idzie liczby klientów w sklepie. Należą do nich przede wszystkim: Allegro, programy lojalnościowe, programy partnerskie, działania z poziomu SEM. Warto pamiętać, że dobór narzędzi reklamy, powinien być dopasowany do specyfiki sklepu, dominującej branży (poradnikprzedsiebiorcy.pl).

Budowanie marki

Budowanie marki sklepu internetowego stanowi podstawę jego reklamy. Warto pamiętać o pozyskanych wcześniej klientach, dla których można przygotować specjalne oferty (np. darmowa dostawa, kupon rabatowy). W przypadku reklamy i promocji sklepu on-line sprawdza się zasada, że troska o swoich klientów skutkuje zatrzymaniem ich. Klienci, którzy czują się „zadbani” i potraktowani wyjątkowo, wracają ponownie po zakupy. Kolejnym narzędziem, które sprawdza się przy reklamie sklepu on-line jest portal Groupon, który jest w stanie dotrzeć do dużej grupy odbiorców, przy stosunkowo niedużym nakładzie finansowym. Współcześnie reklama przez Groupon nie ma już tak dużej siły oddziaływania jak było to jeszcze kilka lat temu. Jednak posiada on nadal wierną rzeszę użytkowników, którzy korzystają z dostępnych tam promocji (poradnikprzedsiebiorcy.pl).

Bannery, linki, boksy…

Kolejnym narzędziem, które pozwala wypromować sklep internetowy są boksy reklamowe, linki sponsorowane, które pojawiają się w górnej lub dolnej części wyszukiwarki. Stanowią tanią, lecz nadal niedocenianą formę reklamy. Katalogi stron także pozwalają na dotarcie do dużego grona odbiorców. Stanowią uporządkowany tematycznie spis. Umieszczenie strony w takim katalogu zazwyczaj jest darmowe, lub kosztuje zaledwie kilka złotych. Banery w internecie również cieszą się sporą popularnością w kontekście reklamowym. Mają postać graficznego prostokąta (statycznego lub animowanego). Można wyróżnić następujące rodzaje banerów: butony (niewielka forma reklamy), skyscrappery (banery pionowe), czy poltergeisty, które pokazują się w całym oknie przeglądarki. Jednak skuteczność reklamy z banerem jest największa, gdy baner znajduje się na stronie tematycznie powiązanej ze sklepem, który promuje. Mailing, artykuły sponsorowane czy newslettery także można wykorzystać w reklamie sklepu on-line (www.shoper.pl).

We współczesnej reklamie sklepów on-line istotną rolę odgrywają również sociel media, (np. Facebook), np. stworzenie fanpage’a stwarza możliwość do kontaktu z klientem praktycznie przez cały czas.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.