Zakaz sprzedaży internetowej w niedzielę

sklep online zamknięty

Rawpixel.com/bigstockphoto.com

W związku z tym, że rząd planuje zakaz handlu w niedzielę, handel on-line również będzie podlegał tym zamianom. Specjaliści podkreślają, że zakaz handlu on-line stanowi zaprzeczenie idei handlu internetowego, którego kluczowym założeniem była właśnie działalność nieprzerwanie 7 dni w tygodniu. Taka forma dostępności zyskała właśnie rzesze zwolenników, ponieważ możliwość zrobienia zakupów bez wychodzenia z domu w sobotni wieczór dla wielu wydaje się atrakcyjna i pozwala zaoszczędzić czas.

Zdaniem ekspertów to właśnie praca w niedziele powinna stanowić przedmiot oceny. W opinii T. Tybona handel w świecie offline oznacza pracę, z kolei w świecie on-line już nie do końca jest z nią równoznaczny. Proponowana zmiana przepisów dotycząca zakazu handlu w niedziele nie posiada konsekwentnych kryteriów. Przykładem jest praca aptek i kwiaciarni, które stacjonarnie (biorąc pod uwagę wielkość i rodzaj sklepu) mogą prowadzić sprzedaż w niedzielę, podczas gdy te same sklepy działające w internecie, jeśli wymagają pracy pracownika już nie. Osoby, które zajmują się prowadzeniem działalności gospodarczej będą mogły prowadzić swój sklep stacjonarny, lecz już taka osoba sprzedająca on-line, nie. Jest to bardzo trudna kwestia, ponieważ specyfiką polskiej branży on-line są właśnie małe, jednoosobowe sklepy. Zgodnie z wynikami badania, które zostało przeprowadzone na początku roku wynika, że dla 62 % sprzedawców on-line, sklep internetowym stanowi jedynie dodatkowy dochód. Taki zakaz może szczególnie dotknąć właśnie małych/drobnych przedsiębiorców, którzy na co dzień pracują na etacie, zaś handlem on-line zajmują się w weekendy i swoim czasie wolnym (www.strefabiznesu.pl).

Warto w tym miejscy wspomnieć o wielu zaletach jakie niesie ze sobą handel on-line, których nie można przypisać sklepom stacjonarnym. Handel on-line pozwala przede wszystkim na dostęp do stanów magazynowych dostawców, oddziałów, klientów, umożliwia lepszą koordynację zaopatrzenia (w tym planowanie i koordynację dostaw) oraz dotarcie do odbiorców na całym świecie i wgląd do informacji na temat dostępności aktualnych produktów. Ponadto umożliwia śledzenie stanu przyszłych dostaw oraz postępu realizacji zamówień i reklamacji. Dzięki handlu on-line możliwe jest sprawdzanie gdzie w danym momencie znajduje się towar. Dodatkowo firmy spedycyjne oferują także możliwość śledzenia drogi przesyłki przez Internet (edu.pjwstk.edu.pl).

Ciekawostką jest, że zakupy on-line zostały wynalezione już w 1979 roku w Wielkiej Brytanii przez M. Aldricha. Zaś słowo e-commerce oznaczające handel internetowy weszło do powszechnego użytku już w 1997 roku za pośrednictwem firmy IBM. W tym samy roku powstał również pierwszy sklep on-line na terenie Polski. Od tego czasu handel w internecie zyskał masę zwolenników i nieustanie się rozwija łącząc ze sobą dodatkowe usługi (poradnikprzedsiebiorcy.pl).

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *