Badania dotyczące preferencji e-klientów

zakupy online

Zakupy przez Internet to ciesząca się niesłabnącym powodzeniem forma robienia zakupów, przez wielu ceniona za oszczędność czasu i wygodę. Według wielu specjalistów w niedalekiej przyszłości cały handel ma przenieść się do sieci, wypierając tradycyjne sklepy. Póki co taka wizja wydaje się niemożliwa i odległa.

Popularność zakupów w sieci ciągle rośnie. Decydując się na taką formę kupowania kierujemy się różnymi kryteriami. Dla jednych liczy się szeroka oferta produktów, często niedostępnych w sklepach stacjonarnych, a dla drugich wygoda i brak konieczności wychodzenia z domu. Jeśli dodać do tego bogatą ofertę dostaw pod drzwi naszego domu, zakupy w sieci są dla wielu idealnym rozwiązaniem. Na co zwraca uwagę współczesny e-konsument, który zamierza skorzystać z oferty konkretnego sklepu internetowego?

Podstawowym czynnikiem decydującym o wyborze danego e-sklepu jest jego wiarygodność, poparta pozytywnymi opiniami o e-sprzedającym. Na ten aspekt zwraca uwagę aż 56 proc. badanych, wynika z danych ankiety przeprowadzonej przez ICAN Research dla Płatności Online BM, zaprezentowanych na stronie dla handlu.pl. Istotnym aspektem jest również wysokość cen za towary i usługi (68 proc. badanych). Ostatnio ważna staje się także kwestia darmowych dostaw i zwrotów zamówionego towaru, co sprawia, że firmy kurierskie stale dopasowują swoją ofertę do potrzeb branży e-commerce. E-klienci cenią także różnorodność form płatności, przy czym sama forma płatności ma znaczenie dla 22 proc. badanych, a zaufanie firmy obsługującej transakcje finansowe dla 23 proc. Najpopularniejszymi sposobami wnoszenia opłat za zamówiony towar pozostają samodzielne przelewy, płatności elektroniczne. Sporym powodzeniem cieszy się płatność przy odbiorze oraz płatność kartą. Niemniej popularne są przelewy automatyczne. Wybór formy płatności podyktowany jest najczęściej kwestią bezpieczeństwa transakcji. Warto dodać, że z powodu braku preferowanej formy płatności wielu e-klientów rezygnuje z zakupów w sieci (co czwarty), czytamy na dla handlu.pl.

Tagi:

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *