E-handel w Polsce

zakupy online

Jak podaje Puls Biznesu, Polacy coraz chętniej kupują w sieci, a firmy dostrzegają korzyści płynące z tej branży, dlatego inwestują spore sumy w reklamę internetową. Według badań Sociomantic Labs, rocznie na zakupy przez Internet Polacy wydają blisko 5 miliardów euro. To oczywiście niewiele w porównaniu z Brytyjczykami, którzy wydają w ciągu roku aż 112 miliardów euro, czy z Niemcami, którzy na ten cel przeznaczają 45,8 miliardów euro.

Spore różnice w porównaniu do UK i Niemiec wynikają przede wszystkim ze zdecydowanie mniejszej liczby ludności, a także z niższych zarobków. Jak czytamy w Pulsie Biznesu, aż 76 proc. transakcji dokonywanych online w Polsce stanowi zakup biletów lotniczych.

Choć Polska jest jeszcze na szarym końcu Europy w tej dziedzinie, to eksperci wróżą spore powodzenie i znaczny wzrost wartości całego rynku e-commerce.

Popularna platforma sklepowa Shoper.pl informuje, że obecnie blisko 14 milionów Polaków korzysta z możliwości dokonywania zakupów w sieci i coraz więcej przekonuje się do tego typu transakcji. Polski e-commerce wykazuje tendencje do ciągłego wzrostu i próby dogonienia Europy Zachodniej. Ogólny udział polskiego e-commerce w sektorze handlu wynosi około 4 proc., co według ekspertów jest dobrym wynikiem, czytamy na property news.pl.

Tagi:

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *