Na co e-klient zwraca uwagę?

zakupy online

Zakupy w sieci to nie tylko wygoda, prostota i możliwość znalezienia najniższych cen za dany produkt, ale i niebezpieczeństwo, jakie niesie za sobą możliwość bycia oszukanym, nie otrzymania towaru czy zwrotu pieniędzy. Wielu kupujących, zrażonych raz do danego e-sklepu, z ostrożnością podchodzi do dalszych zakupów online, węsząc wszędzie podstęp, i zastanawiając się sto pięćdziesiąt razy przed kliknięciem „kupuję”.

Z takim problemem, aczkolwiek od drugiej strony, borykają się również e-przedsiębiorcy prowadzący e-sklepy. Nie jeden z nich zastanawiał się jak przekonać klientów, że to właśnie ich sklep, ich dzieło stworzone w pocie czoła, warte jest zaufania.

Trusted Shops, firma zajmująca się przyznawaniem m.in. certyfikatów i znaków jakości e-sklepom decydującym się dołączyć do niej, zleciła przeprowadzenie badania Instytutowi Badania Opinii Publicznej Infas dotyczącego tego, co liczy się dla klientów robiących zakupy online.

Wyniki pokazują, że pomimo tego, że dla aż 91% ankietowanych ważną przy wyborze e-sklepu jest cena produktu, to dla aż 89% liczy się bezpieczeństwo zakupów i transakcji. Świadczy to o nas dobrze, gdyż wybieramy te sklepy, które są pewne, i którym można zaufać.

Na trzecim miejscu znalazła się gwarancja zwrotu pieniędzy w przypadku, kiedy uznamy, że zamówiony towar nie spełnia naszych oczekiwań. Następnie zwracamy uwagę na wiarygodność oferty (85%) i to, czy dany e-sklep w sposób bezpieczny przechowuje nasze dane osobowe i nie udostępnia ich osobom trzecim (84%). Ponad połowa ankietowanych (72%) w wyborze sklepu internetowego kieruje się opiniami innych użytkowników, którzy dokonali już tam zakupów, 64% wybiera e-sklep na podstawie rekomendacji przyjaciół. 71% z nich wybiera te sklepy, po których poruszanie się jest proste i intuicyjne, bez zbędnego wyszukiwania interesujących nas opcji i kategorii.

W badaniu wzięło udział ponad 1000 ankietowanych użytkowników internetu z Polski, i 4000 internautów z Europy.

Tagi: , , ,

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.