Poczta Polska 3.0

Poczta Polska

Poczta Polska wkracza w XXI wiek. Wszystko to za sprawą Poczty Polskiej Usługi Cyfrowe, która to odpowiada za całe przedsięwzięcie. Związane jest to z ciągle rosnącym zapotrzebowaniem na usługi internetowe.

Jak oświadczył prezes Poczty Polskiej, Jerzy Jóźkowiak:

„Trendy rynkowe są nieubłagane. Chcemy iść w kierunku, którego oczekują od nas nasi klienci. Budujemy silną grupę pocztowo–finansowo–logistyczną, w której e-usługi staną się jednym z filarów rozwoju. Jako lider usług pocztowych w tej części Europy i jedna z największych polskich firm, mamy do tego wszelkie potrzebne narzędzia.”

Ale co to oznacza dla przeciętnego Kowalskiego, który dotychczas musiał przejść się lub podjechać na pocztę, aby wysłać list lub paczkę? Zmienia dużo.

Nowe usługi wprowadzone przez Pocztę Polską, zwane Envelo, pozwolą na kupno odpowiedniego znaczka, łącznie z motywem graficznym, wydrukowanie go w domowym zaciszu i naklejenie na przesyłkę lub list. Envelo działa 24 godz na dobę, co znaczy, że skorzystać z tego narzędzia będziemy mogli o każdej porze dnia, każdego dnia tygodnia, a także podczas święt, kiedy zwykle oddziały Poczty są zamknięte.

Obecnie do dyspozycji klienta są trzy narzędzia, z których może skorzystać:

  • Neokartka – pozwala na wysłanie spersonalizowanej kartki pocztowej do dowolnego miejsca w Polsce i na świecie. Klient ma do dyspozycji jeden z gotowych motywów graficznych lub też może skorzystać z własnego pliku graficznego, wybiera format kartki, adresata, opłaca usługę, a karta jest drukowana i dostarczana do odpowiedniego adresata. Samym drukowaniem i wysyłką klient już się nie martwi, wszystko wykonywane jest za niego. Neokartkę można wysłać również za pomocą aplikacji mobilnej.
  • Neoznaczek – pozwala na wybór odpowiedniego znaczka z motywem graficznym i wydrukowanie go. Znaczek zabezpieczony jest kodem data matrix. Istnieje możliwość otrzymania znaczka jako załącznika do e-maila.
  • Neolist – list, który klient sporząda na komputerze lub wysyła jako załącznik w postaci PDF. List jest drukowany i wysyłany. Envelo oferuje również gotowe szablony, takie jak CV, reklamacja, podanie o przedłużenie umowy czy podanie o udział w konferencji naukowej. Do wyboru: list ekonomiczny i priorytetowy.

Poczta Polska planuje rozwój Envelo, aby oferować klientom coraz więcej usług, w tym uzyskanie wyspisów z rejestrów czy zaświadczeń z KRS.

Tagi:

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *