Poczta Polska: sprawdzanie przesyłki przy odbiorze

Poczta Polska - logo

Polski e-handel stale się rozwija. Zwiększa się nie tylko jego wartość, ale także standardy obsługi klienta. Działania e-sprzedawców ukierunkowane są na coraz większą personalizację obsługi klienta, czyli dostosowanie oferty do potrzeb danego klienta. E-sprzedawcom sprzyjają firmy, oferujące usługi w zakresie transportu i dostaw przesyłek. Poczta Polska od kilku lat poszerza ofertę usług dedykowanych sektorowi e-commerce. Polski operator powszechny dysponuje m.in. najgęstszą siecią punktów odbioru (4100 placówek pocztowych oraz około jednego tysiąca punktów odbioru na stacjach ORLEN, do których wkrótce dołączą automaty pocztowe), a także jako jedyny daje możliwość sprawdzenia przesyłki przed jej podjęciem. Dzięki temu e-kupujący mogą odmówić przyjęcia przesyłki zawierającej uszkodzony towar lub towar niezgodny ze złożonym zamówieniem. Taka opcja to nie tylko udogodnienie dla klienta, ale także dla e-sprzedającego. Oferowanie jak największej liczby opcji odbioru przekłada się na liczbę e-klientów.

Możliwość odbioru przesyłki w tak gęstej sieci punktów odbioru, w dogodnym czasie, połączona z możliwością sprawdzenia zawartości przesyłki przed jej odbiorem to niewątpliwa wygoda dla klienta oraz zwiększenie poczucia bezpieczeństwa e-handlu. Warto dodać, że taką możliwość Poczta Polska oferuje już od dawna. Wystarczy, aby nadawca przesyłki zaznaczył na naklejce adresowej usługę „sprawdzenie zawartości”, co daje możliwość otwarcia przesyłki przy doręczycielu oraz sprawdzenia zawartości pod kątem braku uszkodzeń lub zgodności z zamówieniem. Oprócz tego przesyłkę można sprawdzić, gdy jej zawartość budzi nasze wątpliwości – gdy jest np. za mała, za lekka itp.

Jak twierdzi Rafał Pietrwalski z Poczty Polskiej, operator powszechny oferuje tego typu usługę jako jedyna firma w kraju.

Tagi: ,

8 komentarzy

  1. Nie ma czegoś takiego jak sprawdzenie przesyłki przed jej podjęciem. Za przesyłkę trzeba najpierw zapłacić tym samym ją odbierając. Dopiero wtedy staje się ona naszą własnością i można ją otworzyć- przy kurierze lub nie. Regulują to przepisy prawne.

    Post a Reply
    • Najgorzej jak się wypowiadają osoby nie mające zielonego pojęcia ani o przesyłkach ani o prawie …. jest taka usługa i działa. Sprawdzasz na poczcie czy cegły nie kupiłeś jak towar się zgadza to płacisz. Obie strony jeśli nie maja nic do ukrycia wysyłając w ten sposób zgadzają się na usługę i tyle.

      Post a Reply
      • Zgadzam sie, najgorzej jak się wypowiadają osoby które nie mają zielonego pojęcia

        Post a Reply
    • No straszne pierdololo, chcialbym zauwazyc ze platnosc za przesylke czesto nastepuje PRZED JEJ WYSLANIEM, ostatecznym jest podpis odbioru. I to reguluja przepisy.

      Post a Reply
  2. Skorzystałem z tej usługi , okazała się bardzo praktyczna i polecam innym.
    Nie wiem czy jakiekolwiek przepisy tego zabraniają i zupełnie mnie to nie
    interesuje. Zapłaciłem po otrzymaniu będąc pewny że dostałem to co kupiłem i tyle w temacie.

    Post a Reply
  3. Marcin ale pierdolisz xD jest taka opcja kupilem ajfona i elegancko sprawdziłem przed odbiorem, nie pisz jak nie masz wiedzy na dany temat. Od niedawna jest ta opcja, ale jest.

    Post a Reply
  4. jet dostępna za ok 6 zł ale tylko na Poczcie Polskiej

    Post a Reply

Skomentuj krzysztof Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.