Problemy polskiego ehandlu

sklepy internetowe

Polska to kraj, w którym e-klienci mają najwięcej kłopotów podczas dokonywania zakupów w sieci. Ponadto Polska przoduje w grupie państw, w których e-konsumenci napotykają spore trudności w kwestii ewentualnej reklamacji zakupionego towaru, czytamy na dla handlu.pl. Te wnioski to wynik badań rynku e-commerce, przeprowadzonych przez European Consumer Scoreboard 2015.

Jednym z poważniejszych dylematów e-handlu na terenie państw Wspólnoty jest handel transgraniczny. W zeszłym roku wprowadzono szereg zmian, który miał zwiększyć potencjał e-zakupów dokonywanych u zagranicznego e-sprzedawcy. Wprowadzono m.in. jednolite prawo w zakresie obowiązkowego informowania e-klienta przed dokonaniem zakupu oraz w zakresie procedury zwrotu zamówionych towarów czy usług. Jednak według informacji serwisu dla handlu.pl, tylko co czwarty e-sklep, oferujący sprzedaż produktów za granicę, posiada więcej niż dwie wersje językowe strony. Niewiele ponad 60 proc. e-sprzedawców umieszcza dane kontaktowe w widocznym polu. To wszystko wpływa na niski wynik handlu transgranicznego. A warto wiedzieć, że dostępność i ceny produktów bywają atrakcyjniejsze u zagranicznego e-sprzedawcy. By poprawić tę sytuację, Unia przyjęła Strategię Jednolitego Rynku Cyfrowego, a także zachęca do stworzenia korzystnych warunków zagranicznym kupującym, m.in. w zakresie kosztów dostawy oraz podatków, czytamy na dla handlu.pl.

Tagi:

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *