Uwaga na darmowe produkty i usługi

oszustwo internetowe

ronstik/bigstockphoto.com

Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów ostrzega przed wszelkiego typu usługami lub produktami, oferowanymi w sieci za darmo. Chodzi m.in. o usługi rodzaju wyślij sms, odbierz prezent, wypróbuj za darmo itp. Nieprzemyślane skorzystanie z takiej usługi może przysporzyć nam dodatkowych kosztów. Choć świadomość zagrożeń czyhających na nas w sieci jest coraz większa, to nadal sporo osób nie zdaje sobie sprawy z tego, że jedno kliknięcie na opcję darmowych prezentów, okresu próbnego itp. może poskutkować nieświadomym uruchomieniem subskrypcji na płatne już usługi. Ich koszty mogą być naprawdę wysokie, a dochodzenie swoich praw utrudnione, czytamy w serwisie dlahandlu.pl.

E-przedsiębiorcy często zamieszczają niekompletne lub błędne informacje na temat bezpłatnych usług, utrudniają możliwość zrezygnowania z realizacji płatnej usługi po upływie okresu darmowego testowania. Kłopoty powstają również, gdy e-sprzedawca zarejestrował swą działalność poza granicami Unii Europejskiej, informuje dlahandlu.pl.

Co zatem robić, by nie nabrać się na nieuczciwe praktyki e-przedsiębiorców? Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów zaleca zwiększona czujność w odniesieniu do internetowych ofert, błyszczących hasłem za darmo. Oczywiście nie wszyscy e-przedsiębiorcy są nieuczciwi, ale przed skorzystaniem z jakiejkolwiek bezpłatnej usługi, warto dokładnie sprawdzić firmę. Jeśli e-przedsiębiorca na prowadzonej przez siebie stronie nie podaje danych kontaktowych, lub jeśli takie dane nie istnieją, powinniśmy całkowicie zrezygnować ze skorzystanie z oferowanej usługi. Dane każdej firmy, prowadzącej sprzedaż w sieci, można sprawdzić w Internecie.

Pamiętajmy, że zgodnie z przyjętym prawem na terenie Unii Europejskiej, umowę zawartą w sieci uznaje się za wiążącą, gdy obok przycisku zamówienia znajduje się pełna informacja o kosztach danej usługi czy produktu. Jeśli takiej informacji nie było, można bez problemu odstąpić od zawartej umowy, informuje w komunikacie Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów.

Tagi: ,

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *