E-sklepy nie respektują nowego prawa

UOKiK

Z informacji podanych przez Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów wynika, że firmy działające w obszarze e-handlu zwlekają z wprowadzeniem do swoich regulaminów nowych przepisów, który weszły w życie już w ubiegłym roku, czytamy na biztok.pl. W praktyce nie oznacza to jednak, że e-sklepy nie są zobowiązane respektować nowych postanowień.

Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów wziął pod lupę zwłaszcza jeden zapis, który gwarantuje klientowi termin 14 dni na rezygnację z zakupionego towaru. W regulaminie części e-sklepów nadal widnieje informacja o dziesięciodniowym terminie możliwego zwrotu. Sytuacja jest o tyle niepokojąca, bo o zmianach w tym zakresie było wiadomo od dawna. Mimo to, wiele firm prowadzących sprzedaż wysyłkową wciąż nie dostosowuje się do nowego prawa.

W tym kontekście ważne jest uświadomienie konsumentom i przedsiębiorcom przysługującym im praw, które w przyszłości pozwolą unikać sytuacji spornych.

Realny obraz tego problemu będzie można poznać dopiero w przyszłym roku, gdy na podstawie zebranych danych w tej kwestii zabiorą głos rzecznicy praw konsumentów oraz Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów, informuje biztok.pl.

Tagi: , ,

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *